🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

میزان بارش ها در آذربایجان شرقی ۳۱ درصد کاهش یافت

میزان بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی ۳۱ درصد کاهش یافت

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ،  دولتی مهر مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان بارش استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰.۹ درصد کاهش یافته است.

 دولتی مهر  افزود: در سال آبی جاری از اول مهر تا شنبه ۲۳ فروردین ۱۹۱.۱ میلی متر بارندگی در استان روی داده است در حالی که میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۷۶.۵ میلی متر بود.

او با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت حدود ۸.۵ درصد معادل ۱۵ میلی متر افزایش یافته است، گفت: به طور میانگین در بلندمدت حدود ۱۷۶.۲ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کل سال آبی گذشته ۲۸۴.۸ میلی متر بارندگی در استان روی داده بود، گفت: از اول مهر سال آبی جاری تاکنون حدود ۶۷.۱ درصد از میانگین بارش استان تامین شده است.

دولتی مهر، با بیان اینکه در سال آبی جاری بیشترین بارندگی از شهرستان ملکان به میزان ۲۳۶.۹ میلی متر و کمترین بارش از شهرستان جلفا به میزان ۱۴۱.۴ میلی متر گزارش شده است، گفت: میزان بارندگی در مدت مشابه سال آبی گذشته در این شهرستان‌ها به ترتیب ۳۴۵.۸ میلی متر و ۲۳۳.۳ میلی متر بود.

او با اشاره به اینکه میانگین بارندگی در تبریز طی این مدت ۱۶۱.۶ میلی متر بود، گفت: در مدت مشابه سال آبی گذشته میزان بارندگی در این شهرستان ۲۶۴.۷ میلی متر ثبت شده است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋