🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پررنگ شدن کمبود نیروی پرستاری در جریان شیوع کرونا

میرزابیگی گفت: سالیانه ۵ هزار پرستار بازنشسته می‌شوند و کمبود نیروی پرستاری در دوران شیوع کرونا بسیار پررنگ شد.

پررنگ شدن کمبود نیروی پرستاری در جریان شیوع کرونا

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی اخبار ، با اشاره به  آخرین وضعیت پرستاران با توجه به شیوع کرونا در کشو اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا با  بحث عمده کمبود نیرو مواجه بودیم و کمبود نیروی پرستاری در این ایام بسیار پررنگ شد. سالیانه بین ۴ الی ۵ هزار پرستار در کشور  بازنشسته می‌شدند در صورتی که در این مدت هیچ استخدامی صورت نمی‌گرفت و از طرفی حدود ۴ هزار تخت بیمارستانی در این بازه زمانی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی  اضافه شده است.

او  ادامه داد: براساس حداقل استاندارد‌هایی که برای کشورمان تعریف کرده ایم باید دو و نیم نفر از گروه پرستاری در ۲۴ ساعت به ازای هر تخت بیمارستانی مشغول به ارائه خدمت  باشد و این استاندارد بسیار کمتر از دنیا است. اما در طول این مدت نه تنها پرستاری به کادر پرستاران اضافه نشد بلکه با   خروج حدود ۵ هزار نفر از کادر پرستاری و اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی بار سنگین و مضاعفی بر دوش پرستاران موجود گذاشته است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه برای جبران کمبود نیروی پرستار  اضافه کار اجباری به پرستاران داده می‌شود، بیان کرد:  برای پرداخت میزان اضافه کار به بهانه نرم افزار قاصدک سقف تعیین شده و  خود جریان قاصدک نیز با تغییرات فراوان باعث می‌شود  تا موضوع نظام پرداخت  پیچیده شود.

میرزابیگی تاکید کرد: مسئولان قول‌های مساعدی به ما دادند که نیروی انسانی پرستاری را به سطح قابل قبولی می‌رسانند و نظام پرداخت در نظام سلامت را عادلانه‌تر خواهند کرد که شروع آن با حذف نرم افزار قاصدک باشد و هرگونه تغییر در نظام پرداخت نیز با همکاری و محوریت  سازمان نظام پرستاری پیش رود.

او اضافه کرد: بر همین اساس شورای عالی سازمان نظام پرستاری، با بهره گیری از نظر متخصصان اقتصاد سلامت و سایر صاحب نظران در تاریخ ۲۸ بهمن ماه  آیین نامه جدید نظام پرداخت را که تدوین کرده بود در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری یاد آوری کرد: پرستاران تمام تلاش خود را برای سلامتی مردم به کار گرفتند تا بحران کرونا را تمام کنند. اما پس از کرونا و در اولین فرصت و  عادی شدن وضعیت کشور از مجاری قانونی پیگیر حقوق شان خواهند شد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋