🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سرما در کمین باغات قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با نزدیکی به فصل زمستان باغداران باید مراقب احتمال سرمازدگی باغات باشند.

به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به بارش‌های سنگین ۲ روز گذشته و کاهش محسوس درجه حرارت هوا در منطقه، اظهار کرد: با نزدیکی به فصل زمستان باغداران باید مراقب احتمال سرمازدگی باغات باشند.

او افزود: با توجه به پیش‌بینی افت دما در روز‌های آینده، امکان سرمازدگی تنه درختان و محصول باغات مرکبات وجود دارد و ممکن است باغداران در صورت بی‌توجهی متحمل خسارت شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه از بروز مخاطرات طبیعی نمی‌توان جلوگیری کرد، ادامه داد: در صورت پایش نوسانات جوی و انجام اقدامات مدیریتی به موقع، اثرات خطرات احتمالی را می‌توان کاهش داد.

همتی اظهار کرد: ساخت سایبان باغات از مثمر‌ترین اقدامات مدیریتی در جهت کاهش آثار مخرب سرما زدگی زمستانه یا آفتاب سوختگی تابستان است که در حال حاضر با حمایت‌های دولت در حال ترویج و توسعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: تسریع در برداشت به موقع محصول از باغات علاوه بر اینکه موجب حذف یا کاهش خسارت سرما زدگی به میوه می‌شود، انجام عملیات باغبانی مانند هرس، مبارزه با علف هرز و کود دهی درختان را نیز تسهیل می‌کند.

او افزود: دارا بودن پوشش بیمه‌ای در محصولات کشاورزی ریسک تولید را کاهش داده و قسمت قابل توجه‌ای از خسارت‌های احتمالی را جبران خواهد کرد.

قیروکارزین با بیش از ۱۰ هزار هکتار باغات مرکبات در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋