🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

محقق نشدن خرید ۲۱۰ واگن مترو ضرر و زیان حاصل از بدقولی بانک آینده

محقق نشدن خرید ۲۱۰ واگن مترو ضرر و زیان حاصل از بدقولی بانک آینده

همتی مقدم گفت: افتتاح ٦ ایستگاه از خط ٦ مترو و محقق نشدن خرید ٢١٠ واگن از موارد ضرر و زیان حاصل از عدم آزادسازی وجوه مترو از سوى بانک آینده است.

به گزارش گروه اجتماعی اخبار ، مهدی همتی مقدم مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به عدم پرداخت اوراق مشارکت متروی تهران از سوی بانک آینده گفت: اوراق مشارکت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۳۹۷ در پایان تیرماه سال جاری برای هزینه‌کرد در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران منتشر شد که ۱۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به بانک صنعت و معدن (هزینه‌کرد در مهرماه سال جاری) و ۹۱۰ میلیارد تومان دیگر با عاملیت بانک آینده است.

همتی مقدم با بیان اینکه با گذشت ٨ ماه از انتشار این اوراق، هنوز پول ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به حساب مترو واریز نشده است، گفت: این بانک عامل همکاری لازم را با شهرداری ندارد و به بهانه‌ی عدم تأیید تضامین لازم از پرداخت مبلغ فوق سر باز می‌زند.

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دولت در انتشار اوراق مشارکت سهم ۵۰ درصدی دارد، اظهار داشت: متاسفانه بانک عامل آینده نه تنها به بهانه تضامین سهم ٥٠ درصدی شهرداری را در حساب بلوکه کرده است که سهم ٥٠ درصدی دولت را که رقمی معادل ٤٥٥ میلیارد تومان است را هم تاکنون پرداخت نکرده است.

همتی یادآور شد: شهرداری تهران وثیقه خود را در اختیار بانک آینده قرار داده، اما این بانک عامل همکاری لازم را با شهرداری ندارد.

وی با بیان اینکه افتتاح حداقل سه ایستگاه دیگر از خط ۷ در دستور برنامه سال ۱۳۹۸ مترو قرار داشت، اما به علت آزاد نشدن ۹۱۰ میلیارد تومان از بانک آینده این اتفاق محقق نشد، تصریح کرد: افتتاح ٦ ایستگاه از خط ٦ در سال ٩٩ و محقق نشدن خرید ٢١٠ واگن مترو، دیگر موارد ضرر و زیان حاصل از عدم آزادسازی وجوه از سوى بانک آینده است.

انتهاى پیام/

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋