🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بیانیه مشترک شورای اطلاع رسانی و شورای فضای مجازی استان قزوین

به گزارش   گروه استان های  اخبار  از قزوین  ، شورای اطلاع رسانی و شورای فضای مجازی استان قزوین با توجه به انتشار گسترده و شیوع بیماری کرونا، بیانیه مشترکی صادر و مواردی را خطاب به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح کردند.

شورای اطلاع رسانی و شورای فضای مجازی استان قزوین با توجه به انتشار گسترده و شیوع بیماری کرونا مواردی را درابهر انتشار اخبار بیانیه مشترکی صادر کردند.

۱. اصل ابتدایی هنگام تهیه، دریافت اطلاعات و بازنشر آن "اصالت و منبع تولید خبر" است که انتظار می‌رود رسانه‌ها از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم آن مطمئن و از انعکاس «برداشت از موضوع، گمانه زنی و اطلاعات ناقص» پرهیز جدی کنند.

بی شک انتشار و بازنشر گمانه زنی‌ها، شایعات و فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئو‌های بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهاد‌های رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرارمی دهد؛ ور این راستا به شبکه‌های اجتماعی و فعالان فضای مجازی موکدا توصیه می‌شود در تولید محتوای خود فقط به اخبار رسانه‌های رسمی و شناسنامه دار توجه کنند.

۲. شفافیت در اطلاع رسانی موثق و دقیق در این راستا حائز اهمیت است و طبعا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع، دقت را فدای سرعت در انتشار اطلاعات نکنند.

۳. در موضوعات تخصصی، صرفا به انتشار اخبار رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بپردازید و از نشر و درج نظر‌ها و دیدگاه‌های تخصصی سایر دستگاه ها، چهره‌ها، هنرمندان و مسئولان که متخصص نیستند خودداری شود.

همچنین از دیگر معضلات این حوزه که باید مورد توجه قرار گیرد بمباران اطلاعاتی و اخبار حجیم و تکراری است که مطمئنا اثر معکوس خواهد داشت و مردم را خسته و آزرده می‌نماید.

۵. اهتمام همه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی، افزایش آگاهی مردم، ایجاد همبستگی ملی برای پیشگیری و بسیج همه امکانات برای کاهش انتشار ویروس و درمان مبتلایان و همچنین ترویج امید در عین احتیاط و رعایت اصول بهداشتی و توکل به لطف و عنایت الهی باشد.

۶. با توجه به انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه رسانه‌ها و شبکه‌های شناسنامه‌دار و رسمی و فعالان دلسوز و دغدغه‌مند فضای مجازی است که میدان دار و مرجع اطلاع رسانی برای مردم باشند تا ضمن جلوگیری از نگرانی بی مورد موجب حفظ آرامش روانی مردم با دریافت اخبار درست و دقیق مورد نیاز مردم در این شرایط شویم.

۷. توصیه‌های آموزشی و بهداشتی در زمینه پیشگیری، درمان‌های اولیه و مراجعات تخصصی همچنان تاکید بر "ماندن در خانه" به عنوان نیاز اولیه در قطع زنجیره شیوع ویروس مستمرا در دستور کار رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی باشد.

۸. حمایت و تکریم کادر پزشکی و درمانی، تهیه گزارش از اقدامات خیرین و نیکوکاران، تولید بسته‌های فرهنگی و آموزشی، ایجاد کمپین‌ها و پویش‌های مختلف فرهنگی و نیکوکاری، استفاده از ظرفیت هنرمندان و ورزشکاران و گروه‌های مرجع و تولید محتوا‌های مفید و اثرگذار از جمله مواردی است که لازم است مورد توجه رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی قرار گیرد.

۹. رسانه ملی و سایر رسانه‌ها و شبکه‌های شناسنامه دار  باید  برای اوقات فراغت مردم و خانواده‌ها در منزل برنامه‌های مفرح و آموزنده تهیه و تولید نمایند و متولیان و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی ملزم به حمایت از اینگونه تولیدات هستند.

۱۰. در پایان لازم می‌دانیم از رسانه ها‌ی مکتوب و الکترونیک، خبرگزاری ها، سایت‌های خبری، مرکز صدا و سیمای استان، خبرنگاران فهیم و دغدغه‌مند و فعالان دلسوز فضای مجازی که از ابتدای این معضل عمومی در کنار و همراه مردم و مسئولین بوده اند قدردانی و تشکر کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋