🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بحران در روابط مغرب و امارات

روزنامه رای الیوم از بروز نشانه‌های جدیدی از بحران خاموش در روابط مغرب و امارات به علت موضع رباط در قبال تحریم قطر خبر داد.

بحران در روابط مغرب و امارات

به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، روزنامه رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در گزارشی نوشت: نشانه‌های جدیدی از بحران خاموش میان مغرب و امارات بروز کرده است. در این زمینه رباط تصمیم گرفت سطح روابط دیپلماتیک را در ابوظبی کاهش دهد که علت آن به موضع مغرب در قبال تحریم قطر مربوط می‌شود.

پایگاه اینترنتی «مغرب انتلیجنس» اعلام کرد رباط سطح نمایندگی دیپلماتیک را در امارات کاهش داد و سرکنسول‌های خود را از دبی و ابوظبی فراخواند. علاوه بر این سفارتش را از رایزن‌ها و کاردار‌ها در امارات خالی کرد. نشانه‌های بحران خاموش زمانی آشکار شد که ابوظبی سفیرش را از رباط فراخواند. علی سالم الکعبی، سفیر امارات در مغرب در آوریل گذشته رباط را ترک کرد و مغرب نیز چند روز پس از آن سفیرش را از ابوظبی فراخواند.

خالد شیات، استاد روابط بین الملل دانشگاه محمد اول در وجده درباره اختلافات بین مغرب و امارات معتقد است این اختلافات به سبب مواضع راهبردی مغرب در مسائل مختلف و در صدر آن موضوع بحران قطر است.

این کارشناس مغربی در گفت‌وگو با روزنامه «العمق» گفت بحران‌های گذرا در روابط بین دو کشور از پیش از یک سال قبل آغاز شد و از آن پس روابط بین مغرب و امارات بحرانی شده است. وی به نفوذ مالی در چند مساله اشاره کرد که شاید برخی‌ها آن را مداخله در سیاست داخلی تفسیر کنند.

اکنون یک سال است که امارات برای سفارتش در مغرب سفیر جدید تعیین نکرده و همین امر رباط را بر آن داشت با کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک نارضایتی خود را ابراز کند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋