او بیان کرد: به دلیل اینکه بسیاری از شیفت ها تعطیل شده، تولید قطعه با مشکلات جدی مواجه شده است. در کنار شیوع این بیماری، مسائل مربوط به نقدینگی و سرمایه های سرگردان به شدت به این حوزه فشار وارد کرده است.
عضو هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودرو کشور ادامه داد: خودروسازان ۱۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان مطالبات دارند که چندی پیش هیئت دولت تومان تسهیلات را برای خودروسازان در نظر گرفت تا آنها نیز مطالبات قطعهسازان را بپردازند، این تسهیلات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مصوب و صورتجلسه شد، اما بانک مرکزی اعلام کرد که باید این صورتجلسه در شورای پول و اعتبار نیز تصویب شود.
رعنایی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان به شورای پول و اعتبار رفت و تسهیلات نقدی آن به ۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت، تشریح کرد: هم اکنون همان ۵ هزار میلیارد تومان هم با تاخیر پرداخت شده است که تنها ۲۰ درصد این مبلغ محقق شده و مازاد آن محقق نشده است.
او تصریح کرد: هم اکنون به دلیل عدم پرداخت مطالبات، تولید قطعه به شدت کاهش یافته و انبارها خالی شده اند. از طرفی به دلیل اینکه نتوانسته ایم مزایا و حقوق کارگران را پرداخت کنیم ممکن است در سال آینده نیز به دلیل نارضایتی که به همراه دارند تمایلی به همکاری نداشته باشند و تولید قطعه نیز در ۲ تا ۳ ماه اول سال آینده با کاهش جدی رو به رو باشد.
پاسخ ها