🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فرهاد را برای بازگشت به مربیگری آغاز کنید

فرهاد مجیدی با موفقیت در کلاس‌های مربی‌گری امارات، توانست مدرک معتبر پرولایسنس را دریافت کند و اکنون همه چیز آماده بازگشت او به لب خط و پذیرش هدایت یک باشگاه جدید است.

ورزش سه: فرهاد مجیدی با موفقیت در کلاس‌های مربی‌گری امارات، توانست مدرک معتبر پرولایسنس را دریافت کند و اکنون همه چیز آماده بازگشت او به لب خط و پذیرش هدایت یک باشگاه جدید است.

استارت فرهاد برای بازگشت به مربی‌گری

فرهاد مجیدی به جدیدترین سرمربی ایرانی تبدیل شد که موفق شده مدرک پرولایسنس مربی‌گری را دریافت کند. سرمربی سابق استقلال پس از طی کردن دوره‌های مربیگری در امارات، توانست این عنوان را به دست بیاورد و اکنون در انتظار یک موقعیت مناسب جهت بازگشت به دوران مربیگری است.

البته مجیدی با پیشنهادات جدی از لیگ ایران نیز روبه‌رو بود ولی در نهایت تصمیم گرفت تا برای یک فرصت ایده‌آل در ادنوک لیگ امارات، منتظر بماند و به همین دلیل انتظار می‌رود که او بتواند تا پیش از نیم فصل و با تغییرات روی نیمکت تیم‌های اماراتی، هدایت یک تیم را بر عهده بگیرد.

اما درخصوص مدرک مربیگری پرولایسنس  که مجیدی موفق به دریافت آن شده و تفاوت‌هایش با سایر مدارک مربیگری از جمله دوره مربیگری اخیری که در تهران برگزار شد، ذکر برخی نکات خالی از لطف نیست.

دوره مربیگری A آسیا که اخیراً در تهران برگزار گردید، آخرین دوره‌ای بود که بدین شکل و با این سبک و سیاق برگزار می‌شد. برای مثال، در امارات نحوه برگزاری این دوره بدین شکل است که طی 6 ماه و هر دو هفته، سه روز به مباحث تئوری اختصاص داده می‌شود و سپس سه روز دیگر، مربیان تکالیف عملی خود را در تیم‌های باشگاهی خود انجام می‌دهند. یکی از شروط این دوره‌ها، داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط و داشتن مدرک مربیگری درجه B است و این شرط باید رعایت شود.

از طرفی، کنفدراسیون فوتبال آسیا از ایران به دلیل نوع برگزاری این دوره‌ها ناراضی هستند. به عنوان مثال، به نظر می‌رسد ایران چندین سال است که مدرک پرولایسنس دریافت نکرده است. سبک و سیاق دوره اخیر مدرک مربیگری A که در تهران برگزار شد و چهره‌هایی نظیر وریا غفوری و جلال حسینی نیز در آن شرکت کرد بدین صورت بود که شرکت‌کنندگان باید ۲۰ روز پی‌درپی در کلاس‌ها شرکت کنند و سپس دو هفته بعد، دوباره برای ۲۰ روز به کلاس‌ها بازگردند. این شیوه، بسیار زمان‌بر و ناکارآمد به نظر می‌رسد و قرار است این سبک و سیاق برای مدرک درجه B آسیا ملاک قرار بگیرد.

در روش جدید دریافت مدرک پرولایسنس، دوره‌ها به شکلی برگزار می‌شوند که در طول یک فصل کامل، به اصطلاح ماهی سه یا چهار روز به صورت حضوری شرکت‌کنندگان در کلاس‌ها حضور می‌یابند و به‌طور هفتگی، گزارش تمرینات تیم خود را ارائه می‌دهند. این دوره‌ها تنها برای سرمربیان برگزار می‌شود و به همین دلیل، سرمربی بودن از الزامات شرکت در این دوره‌ها است و مدرک پرولایسنس فقط برای سرمربیان است و اگر فردی دستیار باشد، نمی‌تواند این مدرک را دریافت کند.

در دوره‌های گذشته، به دلیل حضور برخی افراد در کلاس‌های دریافت مدرک پرولایسنس، بعید به نظر می‌‎رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد مجوز برگزاری این دوره‌ها را به ایران اعطا کند. مشکل اصلی این است که در ایران، دوره‌ها به افرادی که شایستگی حضور در این دوره‌ها را دارند، داده نمی‌شود.

در حال حاضر، سیستم برگزاری دوره‌ها تغییر کرده است. یک گروه هلندی با فلسفه‌ای خاص این دوره‌ها را مدیریت می‌کند. ریموند ورهینخن، که برنامه‌ریز و دستیار گاس هیدینگ در تیم‌های ملی روسیه و کره‌جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ بوده، مسئولیت این دوره‌ها را بر عهده دارد. او که سابقه  همکاری با افراد مطرحی چون پیم وربیک، دیک ادووکات، لوئیس فن خال و... را دارد، تجربیات خود را در قالب متدهای آموزشی ارائه می‌دهد و اکنون ای‌اف‌سی تحت لیسانس این تیم هلندی، این دوره‌ها را برگزار می‌کند.

این گروه هلندی به شدت سخت‌گیر، خشک و منظم هستند. حتی افرادی که در کلاس‌های مربیگری ورهینخن هلندی حضور یافته‌اند، آن را به دوره آموزشی نظامی تشبیه کرده‌اند. این شرایط، به ویژه برای ایرانی‌ها، می‌تواند بسیار سخت و چالش‌برانگیز باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋