🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می شود

پورمیدانی گفت:به دنبال ایجاد صنایع فرآوری در کنار مراکز تولید شیلات استان هستیم تا ارزش‌افزوده بیشتری برای قم حاصل شود.

به گزارش گروه استان های  اخبار  ازقم ،عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم روز دوشنبه گفت: پرورش انواع شیلات به عنوان غذای سالم، طی سال‌های اخیر در قم رونق یافته که این روند با شتاب بیشتری در سال‌آینده دنبال می‌شود.

پورمیدانی افزود:ساخت استخر‌های تخصصی پرورش شیلات درکنار مزارع کشاورزی از جمله راهکار‌هایی است که به همین منظور در مناطق مختلف استان ایجاد شده‌است.

او ادامه داد: علاوه بر پرورش انواع ماهی قزل آلا، سرمایه‌گذاری لازم برای پرورش ماهی تیلاپیا نیز درسطح استان انجام شده‌است.

رئیس جهاد کشاورزی قم بیان کرد: انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی برای تشویق مردم قم به سمت استفاده بیشتر از آبزیان، از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای بالا بردن سطح مصرف شیلات دراستان است.

پورمیدانی گفت: تلاش داریم با افزایش سطح تولید شیلات درقم، دسترسی مردم به این محصولات سالم را گسترش دهیم و نقش مهمی در ارتقا سلامت غذایی همشهریان داشته باشیم.

او ادامه داد: توسعه آبزی پروری درقم علاوه برآنکه نقش مهمی درتامین امنیت و سلامت غذایی مردم دارد، موجب رونق اقتصادی و درآمدزایی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی استان به خصوص در مناطق روستایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که سالانه به طور میانگین یکهزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود، گفت: به دنبال ایجاد صنایع فرآوری در کنار مراکز تولید شیلات استان هستیم تا ارزش‌افزوده بیشتری در این بخش برای قم حاصل شود.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋