🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

فیلم نت آنلاین سینما و برنامه نویسی برای سینمای کودک

اگر پلتفرم‌ها اقدام به تولید فیلم‌ و برنامه‌های کودک کنند و همچنین نسخه سینمایی سریال‌های کودک خود را بسازد می‌توانند به رونق سینمای کودک و تامین نیاز مخاطب منجر شوند.

سینما آنلاینِ فیلم‌نت و برنامه‌ریزی برای سینمای کودک

اگر پلتفرم‌ها اقدام به تولید فیلم‌ و برنامه‌های کودک کنند و همچنین نسخه سینمایی سریال‌های کودک خود را بسازد می‌توانند به رونق سینمای کودک و تامین نیاز مخاطب منجر شوند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز ، در حال حاضر بخش مهمی از سریال‌ها و برنامه‌هایی از جنس رئالتی شو و بازی‌های مافیایی در شبکه نمایش خانگی ساخته و پخش می‌شوند و همچنان سه پلتفرم اصلی فیلم‌نت، فیلیمو و نماوا سهم کامل بازار را در دست دارند و هر یک با عرضه یک محصول درجه یک در دوره‌ای نیاز تماشاگران را برآورده می‌کنند، اما آیا در این میان محصولات مخصوص کودکان و نوجوانان هم مدنظر قرار می‌گیرد؟

اگر نگاهی به وضعیت پخش شبکه نمایش خانگی در سال ۱۴۰۳ بندازیم خبری از سریال و برنامه کودک و نوجوان نیست ولی در بخش اکران آنلاین فیلم‌نت اقدام به پخش مسافری از گانورا  و سلفی با رستم  در بخش سینما آنلاین خود با بلیت ۸۰ هزار تومانی کرده است که برای تماشای آنها می‌توانید یک بلیت خریده و اثر را در منزل با همه اعضای خانواده خود تماشا کنید؛ امری که در وضعیت اقتصادی حاکم که خانوادگی سینما رفتن هزینه گزافی به خانواده تحمیل می‌کند، می‌تواند راهکار خوبی برای عرضه فیلم‌های کودک باشد.

برنامه سینما آنلاین فیلم‌نت در حال حاضر دو فیلم کودک دارد و در برنامه پیش‌رو نیز قرار است انیمیشن مهم دیگری را نیز به نمایش بگذارد و اگر برنامه فصلی فیلم‌نت اینگونه ادامه پیدا کند که در بازه‌های زمانی حداقل سه ماهه دو فیلم کودک در اکران آنلاین داشته باشد دیگر خانواده ها می‌توانند روی این پلتفرم برای تامین محتوای سینمایی برای فرزندان خود حساب کنند، ولی آیا این کار شدنی است؟ جواب این سوال می‌تواند بله باشد ولی در شرایطی که سینمای کودک در کشور ما تولیدات باکیفیت و کافی داشته باشد؛ موضوعی که با بی‌توجهی متولیان امر به فراموشی نسبی سپرده شده است و از بین ژانرهای سینمایی ژانر کودک عملا فراموش شده است.

در شرایطی که کمدی‌ها پرچمدار فروش در سینماهای کشور هستند تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند سراغ فیلم‌های کودک کمدی بروند و با این تولیدات هم فروش محصول خود را تضمین کنند هم تعداد بیشتری مخاطب به سینماها بیایند هم نیاز کودکان و خانواده‌ها را تامین کنند. اگر ما سینمای کودک بالنده‌تری در کشور داشته باشیم نه تنها تنوع فیلم‌های روی پرده بیشتر می‌شود بلکه پلتفرم‌ها هم در نمایش آثار سینمایی در اکران آنلاین خود دست‌شان بازتر خواهد بود و می‌توانند تمرکز بیشتری برای تقویت این بخش داشته باشند. با توجه به اینکه اکران آنلاین هم درآمدی مضاعف برای صاحبان آثار فراهم می‌کند بدین روش امکان بازگشت سرمایه و رونق تولید نیز فراهم می‌شود لذا به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران اگر در ابتدای راه ریسک تولید کار کودک را بپذیرند طولی نخواهد کشید که به سوددهی هم می‌رسند.

در این مسیر پلتفرم فیلم‌نت نیز می‌تواند در پروژه حمایت از سینمای کودک با فاصله های کمتر فیلم‌های جدید را به بخش «سینما آنلاین» خود اضافه کند و از این طریق حاشیه امن تولید را بالا ببرد.

در کنار نکات گفته شده به پلتفرم‌ها پیشنهاد می‌شود نسخه سینمایی از سریال‌های کودک خود ساخته و به اکران پرده و آنلاین برسانند به طور مثال سریال «فوفو مسافری از کامادو» تولید فیلم‌نت که در هر بخش هم قصه مستقلی داشت و یا «دیو و ماه پیشونی» دیگر اثر پخش شده از فیلم‌نت نیز می‌تواند نسخه سینمایی داشته باشد.

باتوجه به اینکه پلتفرم‌ها در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و تامین هزینه‌ها برایشان مسیر خاص و دشواری دارد ولی باز هم امید می‌رود که بیشتر در زمینه تولید سریال و برنامه کودک و نوجوان فعالیت کنند تا شاید خلا حاضر در زمینه سینمای کودک تا حدودی جبران شود.

غزل رنجبری

فیلم‌های روز سینمای ایران در سینما آنلاین فیلم‌نت

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋