🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

در شمال، شربت قربانی حدود 1000 نفر را مسموم کرد

تعداد نهایی شهروندان گلوگاهی که در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر به دلیل نوشیدن آب یا شربت از چند موکب عزاداری دچار مسمومیت شده بودند بنا به اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه ۹۲۵ نفر است که همگی با دریافت دارو و تزریق سرم ترخیص شدند و موردی از شرایط وخیم حال این شهروندان نیز ثبت نشد.

ایرنا: ماجرای مسمومیت تعدادی از شهروندان گلوگاهی که طی روزهای اخیر خبرساز شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، همچنان از سوی مدیران حوزه بهداشت و مسئولان ارشد شهرستان و استان در حال پیگیری است. اما آخرین خبرها از این موضوع بیان‌گر ارائه خدمات ویژه و فوری درمانی به شهروندانی است که پس از نوشیدن آب یا شربت آلوده از چند موکب عزاداری در مسیری مشخص، به سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان مراجعه کردند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز پنجشنبه در خبری به نقل از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه اعلام کرده که با توجه به افزایش ناگهانی مراجعات به مراکز درمانی این شهرستان، تمهیدات ویژه و اقدامات فوری برای ارائه خدمات به شهروندان در نظر گرفته شد.

در شمال، یک شربت نذری، حدود ۱۰۰۰ نفر را مسموم کرد

به گفته ابراهیم خادملو نخستین مراجعه به بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) این شهرستان، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز سه‌شنبه ۲۶ تیر آغاز شد و از ساعت چهار بامداد تا ساعت ۲۳ به مدت حدود ۱۹ ساعت اوج مراجعات شهروندان گلوگاهی با نشانه‌های مسمومیت غذایی به این بیمارستان ثبت شد.

وی با بیان این‌که در پی افزایش ناگهانی مراجعات، بلافاصله تمهیدات لازم برای ارائه خدمات درمانی اندیشیده شد، افزود:از همان ساعات ابتدایی افزایش مراجعات، برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی شماره یک گلوگاه نیز فعال شد و ضمن اضافه کردن پرستار و تخت بیمارستانی، تجهیزات لازم برای پوشش بیماران نیز صورت گرفت.

در شمال، یک شربت نذری، حدود ۱۰۰۰ نفر را مسموم کرد

این مسئول درباره تعداد نهایی شهروندانی که بابت مسمومیت در روز ۲۶ تیر به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: در مجموع ۹۲۵ شهروند از سه مرکز درمانی در مازندران و گلستان خدمات دریافت کردند. ۶۸۶ نفر در بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) گلوگاه، ۱۷۹ نفر در مرکز جامع سلامت شماره یک گلوگاه و ۶۰ نفر نیز در بیمارستان بندرگز خدمات درمانی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ساعات پرترافیک کاری ناشی از این مسمومیت گروهی، همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و داروخانه‌های مجاور بیمارستان ثامن‌الائمه(ع) برای تامین اقلام دارویی بسیار مطلوب بود که از همکاری مدیران و کارکنان این مراکز سپاسگزارم.

بنا به اظهارات مدیر شبکه بهداشت و درمان گلوگاه، نشانه‌های مسمومیت در بیش از ۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان، شکم‌درد و تهوع ناشی از مسمومیت غذایی بود که همگی به صورت سرپایی درمان شدند و هیچ موردی از بستری طولانی‌مدت، مریض بدحال، ارائه خدمات آی‌سی‌یو یا فوتی از مراجعه‌کنندگان ثبت نشد.

این مسئول باره علت یا علل وقوع این اتفاقنیز اظهار کرد: در ۲ مسیر میدان ۲۲ بهمن به مسجد ملاعباس و مسیر چهارراه پهلوان به شبکه بهداشت موکب‌هایی وجود داشت و طبق بررسی‌های انجام شده شهروندانی که به این موکب‌ها مراجعه کرده بودند دچار مسمومیت شدند.

خادملو افزود: اظهارات مراجعه‌کنندگان در گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که بیش از۹۵ درصد مراجعه‌کنندگان بر اثر نوشیدن شربت در این ۲ مسیر دچار مسمومیت شدند. البته تا این لحظه، هیچ گزارش دقیقی از دلیل این مسمومیت اعلام نشد. اما یک احتمال قوی‌ که وجود دارد، آلودگی یخ است که این موضوع و همه احتمالات دیگر در حال بررسی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلوگاه تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع بدون تلفات به پایان رسید، اما اربعین در پیش است و توصیه می‌کنیم الزاما همه موکب‌ها دارای شناسنامه و مجوزهای لازم باشند تا تمام موارد بهداشتی در تهیه و توزیع نذری‌ها کنترل شود.

پس از وقوع این رخداد شورای تامین شهرستان گلوگاه نشستی فوری برگزار کرد که در این نشست مصوب شد در درجه نخست جزییات مسمومیت در مسیرهای ذکر شده با در نظر گرفتن همه فرضیه ها در همکاری نیروی انتظامی، تعزیزات، بهداشت و درمان، اماکن و فرمانداری بررسی شده و فعالیت ایستگاه‌های بدون مجوز رسمی از فرمانداری ممنوع شود.

۲۹ مهر ۱۳۹۴ بیش از ۲۵۰ نفر از عزاداران حسینی(ع) در چالوس به علت خوردن غذای مسموم به مراکز درمانی این شهرستان اعزام شدند که ۱۳۴ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بستری و بقیه آن‌ها به صورت سرپایی درمان شدند.

آبان همان سال نیز در سوادکوه تعدادی از عزاداران به دلیل مصرف غذای فاسد شده مسموم شدند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋