🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

این روزها ناگهان دادستان مردمی متهم به قتل شد!

در این مقاله می‌خواهیم به سوال چرا باید سریال Presumed Innocent (بی‌گناه فرضی) را تماشا کنید؟

برترین‌ها: این روزها مینی سریا‌ل‌ها بیشتر از قبل محبوب شده و در چند سال اخیر برخی آثار خوش ساخت و با کیفیت هم ساخته و منتشر شده است. یکی از جدیدترین مینی سریال‌های درحال پخش، سریال Presumed Innocent با بازی جیک جیلنهال است. در این مقاله می‌خواهیم به سوال چرا باید سریال Presumed Innocent (بی‌گناه فرضی) را تماشا کنید؟ پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

دادستان محبوب این روزها ناگهان به قتل متهم شد!

خلاصه داستان

Presumed Innocent یک مینی سریال هشت قسمتی در ژانر جنایی، دادگاهی و هیجان انگیز است. فضای کلی سریال با عناصری چون دادگاه، قاتل، وکیل و معما سر و کار دارد. داستان سریال در مورد شخصیتی به نام راستی با بازی جیک جیلنهال است که یکی از کارکنان دفتر دادستانی شیکاگو است. همکار راستی به نام کارولین به قتل می‌رسد؛ داستان آنجا دچار پیچش و گره می‌شود که راستی یکی از مظنونان این پرونده قتل می‌شود.

این سریال بر اساس رمانی به همین نام نوشته Scott Turow است که در سال 1987 منتشر شد. جالب است در سال 1990 نیز فیلمی بر اساس این داستان ساخته شده و در واقع سریال Presumed Innocent نخستین برداشت سینمایی از این رمان نیست.

چرا بی‌گناه فرضی؟

نام «بی‌گناه فرضی» از اصل حقوقی «فرض بی‌گناهی» یا «اصل برائت» گرفته شده است، که یک حق اساسی در بسیاری از سیستم‌های حقوقی است. این اصل بیان می‌کند که یک فرد تا زمانی که جرمش ثابت نشده باشد، بی‌گناه محسوب می‌شود. این اصطلاح تأکید می‌کند که بار اثبات بر عهده دادستان است و متهم نیازی به اثبات بی‌گناهی خود ندارد.

دادستان محبوب این روزها ناگهان به قتل متهم شد!

«بی‌گناه فرضی» به شخصیت اصلی، راستی سابیک، اشاره دارد که یک دادستان است که به قتل متهم شده. عنوان داستان به تنش و درام اطراف این موضوع که آیا راستی می‌تواند بی‌گناهی فرضی خود را حفظ کند در حالی که شواهد علیه او افزایش می‌یابد، تأکید می‌کند. این اصل در مرکز داستان قرار دارد و به بررسی تم‌های عدالت، گناه و پیچیدگی‌های سیستم حقوقی می‌پردازد.

چرا باید این سریال را تماشا کنیم؟

داستان ریتم بسیار مناسبی دارد. به این معنا که کمتر موقعیتی پیش می‌آید که بیننده دچار کلافگی شود. داستان نقطه انتظار کمی دارد و مخاطب آنچنان منتظر کشمکش و حادثه جذاب نمی‌ماند و زود نیازش به پیچش داستانی برطرف می‌شود.

یکی دیگر از خصوصیات داستان این سریال، طرح سوالات جذاب است. از آنجایی که ژانر سریال جنایی و دادگاهی است، باید بتواند سوالاتی را در ذهن بیننده قرار داد و بیننده خودش ناخودآگاه این سوالات را در ذهنش پاسخ دهد و منتظر پاسخ اصلی بماند. سریال Presumed Innocent به خوبی از پس این وظیفه برآمده و این به معنای شناخت خالق اثر از ژانر جنایی - دادگاهی است. البته حضور مشاوران وکیل و دادستانی در فرایند ساخت سریال، در منسجم شدن داستان بی تاثیر نیست.

علاوه بر چالش‌های دادگاهی هیجان انگیز، این سریال دارای چالش‌های عاطفی و خانوادگی است که کمک بسیار بزرگی در چند وجهی شدن شخصیت اصلی و همچنین تنوع در روایت داستانی می‌کند.

دادستان محبوب این روزها ناگهان به قتل متهم شد!

شخصیت‌‌پردازی

جیک جیلنهال بازیگری قدر و توانمند در ژانر‌های درام هیجان انگیز است. او فیلم‌های دلهره آور یا به اصطلاح تریلر زیادی بازی کرده. از فیلم بسیار قوی Prisoners گرفته تا فیلم به یادماندنی Nightcrawler. اکنون که جیک در این سریال درحال پخش حضور دارد می‌توان انتظار داشت که این سریال یک اثر موفق و مخاطب‌پسند باشد.

شخصیت‌های این سریال به دلیل داشتن یک داستان منسجم و چند وجهی، برای مخاطب دارای اهمیت زیادی است. به عنوان مثال شخصیت مقتول که کارولین نام دارد، از همان ابتدا برای مخاطب با اهمیت می‌شود و مخاطب برایش مهم است که چرا این شخصیت کشته شده و چه کسی می‌خواهد راستی را پایین بکشد.

شخصیت مقابل جیک جیلنهال یعنی تامی با بازی Peter Sarsgaard یکی دیگر از شخصیت‌های باورپذیر و چند وجهی داستان است. تقابل این دونفر برای بیننده جذاب است؛ چون هر دو شخصیت دارای انگیزه‌ها و اهداف منحصر به فردی هستند و روایت توانسته به خوبی این شخصیت‌ها و خواسته‌هایشان را برای بیننده منطقی و قابل اهمیت نشان دهد. چنین چیزی باعث شده تا بیننده با لذت و هیجان تقابل این دو شخصیت را تماشا کند.

نظر منتقدان چیست؟

منتقدان راتن تومیتوز رضایت ۷۵ درصدی از این سریال داشتند و ۳۲ مورد از منتقدان متاکریتیک هم میانگین نمره‌ی ۶۵ را برای آن ثبت کردند. آن‌ها به‌صورت کلی معتقد بودند این مجموعه به خاطر تیم بازیگریِ فوق‌العاده، حسابی سرزنده است؛ با اینکه در تلاش است تا از زیر سایه‌ی فیلم اصلی بیرون بیاید، اما به نوبه‌ی خودش هم یک درام جنایی و دادگاهی سرگرم‌کننده است. منتقد سایت ورایتی این سریال را «یکی از بهترین تریلرهای حقوقی در سال‌های اخیر تلویزیون» خواند و توسعه‌ی شخصیت‌ها، به‌ویژه سبیچِ جیلنهال را ستود. منتقد سایت گاردین هم با وجود نقدهایی که داشت، آن را «یک روایتِ جذاب و کارآمد با بازیگران خیلی خوب» خواند.

دادستان محبوب این روزها ناگهان به قتل متهم شد!

مینی سریال Presumed Innocent که این روز‌ها در پلتفرم اپل تیوی پلاس درحال پخش است، با گرفتن نمره‌های نسبتا خوبی توانسته تا اینجای کار مخاطبان خود را راضی نگه دارد. تماشای این سریال برای طرفداران ژانر جنایی و دادگاهی و همچنین علاقه مندان به بازی جیک جیلنهال می‌تواند لذت بخش باشد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋