🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

باربد بابایی: نگاه مدیران تلویزیون رسانه محور و مخاطب محور نیست

باربد بابایی، مجری، بازیگر و برنامه سازی است که با اجرای برنامه‌ تلویزیونی «شب کوک» به شهرت رسید و پس از آن اجرای برنامه‌های دیگری را در این رسانه، عهده دار بود.

خبرآنلاین: باربد بابایی، مجری، بازیگر و برنامه سازی است که با اجرای برنامه‌ تلویزیونی «شب کوک» به شهرت رسید و پس از آن اجرای برنامه‌های دیگری را در این رسانه، عهده دار بود. بازی در چندین سریال و فیلم سینمایی از دیگر تجربیات کاری این هنرمند است. بابایی در سال های اخیر با حضور در برنامه‌های مافیا به یکی از طرفداران بازی مافیا تبدیل شده و اخیرا نیز در گیم شوی زودیاک، به عنوان یک بازیکن خوب، دیده شد.

باربد بابایی: نگاه مدیران تلویزیون، رسانه‌ای و مخاطب‌محور نیست

باربد بابایی از شروع علاقه‌اش به بازی مافیا و تجربه حضور در برنامه زودیاک گفت: تا قبل از اینکه خودم بازی مافیا را تجربه کنم، در هر جمعی که این بازی انجام میشد برایم عجیب بود که چرا یک گروه باید با این بازی سرگرم شوند. تا اینکه برای اولین بار در جمع دوستان هنرمندم، مافیا را تجربه کردم و گاردم به این بازی از بین رفت و به نوعی طرفدار مافیا شدم. در حال حاضر تنها بازی‌ای که برایم لذتبخش است و هفته‌ای یکبار، تجربه‌اش میکنم همین بازی مافیاست. گیم شوی زودیاک نیز تجربه‌ای حرفه‌ای و کم نظیر بود که هم خودم دوستش دارم و هم بازخوردهای خوبی از مردم درباره این برنامه گرفته‌ام.

این مجری تلویزیون، تماشای فیلم و سریال‌ را سرگرمی‌ مورد علاقه اش عنوان کرد و با اشاره به اینکه اکثر تولیدات نمایش خانگی را دنبال می‌کند گفت: مثل اکثر مردم، مخاطب نمایش خانگی هستم و برنامه‌های پلتفرم‌ها را دنبال میکنم. به برنامه‌های مافیا هم علاقه زیادی دارم و تمام فصل‌هایش را دیده ام و می‌بینم چه آنهایی که خودم حضور داشتم و چه آن‌هایی که دوستانم بازی کرده‌اند. گاهی هم سراغ آرشیو فیلم‌های قدیمی‌تر میروم و دوباره تماشایشان میکنم و لذت می‌برم و این قابلیت پلتفرم‌ها را بسیار دوست دارم.

بابایی، نمایش خانگی را پر بیننده ترین رسانه کشور در حوزه تولیدات تصویری دانست و از دغدغه این روزهایش برای حال نه چندان خوب رسانه ملی گفت: تلویزیون خانه ماست و همیشه هم خانه ما می‌ماند و دوستش داریم و طبیعی است که حال خوب و بد این رسانه، برایمان مهم باشد. بزرگترین انتقادی که به تلویزیون وارد است این است که مدیرانی که اکنون در رسانه ملی، تصمیم گیرنده هستند، نگاهشان رسانه‌ای و مخاطب‌محور نیست و به همین دلیل در سرگرم کننده بودن و مفید بودن تولیدات، دقت نظر ندارند. میتوان گفت که در رسانه ملی، یک فضای خطی ایجاد شده که طبق همان پیش میروند، چه مخاطب داشته باشد و چه نه. در حالیکه اولین کارکرد رسانه، جلب رضایت مخاطب است و حتی در همین چارچوب مخاطب محوری، باید به مسائل ممیزی و خط قرمزها پرداخته شود. مسئله ناراحت کننده این است که هزینه‌های تلویزیون توسط مردم پرداخت می‌شود پس باید برای مردم کارکرد داشته باشد. متاسفانه در سال‌های اخیر، این نگاه بین مدیران وجود نداشته و خلأ برنامه‌های با کیفیت و خوب، منجر به افت مخاطبان تلویزیون شده است.

وی در ادامه به ضرورت حفظ سرمایه‌های انسانی تلویزیون اشاره کرد و غیبت چهره‌های محبوب در رسانه ملی را در ریزش مخاطبان این رسانه، موثر دانست و گفت: تلویزیون در دهه‌های گذشته، وقت، انرژی، پول و فضایی را به افرادی اختصاص داده که به مرور تبدیل به ستاره شده‌اند و مردم طرفدارشان هستند اما الان با برخی سیاست‌های نادرست، همان چهره‌ها را کنار گذاشته، در حالیکه حفظ این سرمایه‌ها باید اولویت رسانه ملی و مدیرانش باشد. حفظ چهره‌ای مثل عادل فردوسی پور در حوزه ورزش یا رامبد جوان که با برنامه مفرح خندوانه هم به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد و هم به مردم حال خوب میدهد و خیلی از چهره‌های دیگر، از اوجب واجبات است.

از دیگر مواردی که این هنرمند به آن اشاره کرد «ضعف محتوا در برنامه سازی» بود که در توضیح ان گفت: متاسفانه تلویزیون ما دهه به دهه سقوط کرده است. در دهه هفتاد و هشتاد، سریالهای جذابی پخش میشد که اصطلاحا خیابان خلوت کن بود. اما از دهه نود تقریبا رو به افول رفت و محتوایی که برای مخاطب، لذت بخش و مفید باشه، کمتر عرضه شد و ساخت همان برنامه‌های محبوب، با همان سناریوها و همان عوامل و بازیگران، با قوانین نانوشته‌ای ناگهان ممنوع شد.

مجری برنامه «شب کوک» به تجربه شخصی‌اش در ساخت برنامه موسیقایی اشاره کرد و گفت: من ده سال پیش اولین تلنت شو موسیقی بعد از انقلاب را در تلویزیون ساختم و به خاطر آن توبیخ و توقیف شدم و با دردسرهای زیادی روبرو شدم. همان روز هم به مدیرانی که در آن سالها تصمیم گیرنده بودند گفتیم که موسیقی در کشور برقرار است پس اجازه بدهید در حلال ترین و قابل دفاع ترین شکل ممکن ما این برنامه را بسازیم ولی با ما همراهی نکردند. وقتی تولیدات رسانه ملی، مخاطب محور نباشد، طبیعی است که نمایش خانگی، منبع و مرجع مردم برای دیدن سریال‌ها و برنامه‌ها بشود.

وی بر ضروروت توجه و اهمیت به صنعت نمایش خانگی تاکید کرد و تشریح کرد: زمانی که دست تلویزیون از محتوای خوب و سرگرم کننده خالی بود، نمایش خانگی نقش پررنگی در کاهش مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای ایفا کرد و با تولید برنامه‌ها و سریال‌های مختلف، موفق به جذب مخاطب شد. اشاره به این نکته هم ضروری است که اگر شبکه‌های ماهواره‌ای زمانی با سریال و برنامه‌هایشان از تلویزیون ما جلو زدند، تنها دلیلش ضعف تولید در رسانه ملی ما بوده، نه قوت محتواهای شبکه‌های ماهواره‌ای. هرچند که خدا را شکر نمایش خانگی با ورود و رشدش در ایران، خیلی زود مخاطبان را به سمت محتوای داخلی سوق داد و همین دستاورد کافیست تا مجموعه مدیرانی که بر نمایش خانگی نظارت دارند، به فعالان این حوزه، سخت گیری نکنند و بگذارند تولید محتوا در این فضا، با کیفیت انجام شود و مردم ما را پای محتواهای داخلی و مطابق با فرهنگ خودمان بنشانند.

بازیگر سریال خودخواسته در پایان در توضیح کارهای پیش روی خود، به تصمیم برای ساخت یک برنامه‌ با فضا و محتوای جدید اشاره کرد و گفت: این روزها اولویتم، انجام کار خوب است که تاثیری هم در حال مردم داشته باشد و فرقی نمی‌کند که در حوزه اجرا و برنامه سازی باشد یا بازیگری. چند پیشنهاد خوب برای بازی در سریال‌های نمایش خانگی دارم که و راستش بدم نمی‌آید که کمی از فضای اجرا فاصله بگیرم.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋