🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

راهنمای بازدید از سواحل و جاذبه های دریایی بندرعباس

با رزرو بلیط قطار بندرعباس و سفر به این شهر زیبا می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیز بندرعباس قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید

بندرعباس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر جنوبی کشور است که در مرکز استان هرمزگان و نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد. این شهر ساحلی در امتداد تنگه هرمز، جاذبه‌های دریایی بسیاری را به گردشگران ارائه می‌دهد. با رزرو بلیط قطار بندرعباس و سفر به این شهر زیبا می‌توانید در سواحل شگفت‌انگیز بندرعباس قدم بزنید و از آرامش آن لذت ببرید؛ خرید اینترنتی بلیط قطار و امنیت حاصل از آن می‌تواند سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم بزند.

راهنمای بازدید از سواحل و جاذبه‌های دریایی بندرعباس

سواحل و جاذبه‌های دریایی بندرعباس

سفر به بندرعباس و گشت‌وگذار در سواحل زیبا آن روحتان را جلا می‌بخشد؛ تماشا موج‌های متلاطم دریا و آسمان آبی این سواحل هیجان‌انگیز است. بندرعباس جاذبه‌های دریایی بسیاری را برای گردشگران و توریستان در نظر دارد، با سفر به این شهر جنوبی می‌توانید از زیبایی‌های بی‌نظیر و خارق‌العاده آن لذت ببرید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. برای آشنایی با سواحل و جاذبه‌های دریایی بندرعباس، در ادامه ما را همراهی کنید.

پارک دولت

اکنون که بلیط قطار بندرعباس را رزرو کرده‌اید، بازدید از پارک دولت را در برنامه سفرتان بگنجانید. پارک دولت که با عنوان ساحل نخل ناخدا نیز شناخته می‌شود هرساله میزبان گردشگران و توریستان بسیاری است. بسیاری از افراد به قصد کمپ‌زدن و گشت‌وگذار به این پارک ساحلی می‌روند و لحظات خوشی را برای خود رقم می‌زنند. ساحل نخل ناخدا امکانات رفاهی کافی و مطلوب را برای چادرزدن ارائه می‌دهد.

قدم‌زدن روی ماسه‌های گرم سواحل نخل خدا، تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم می‌زند؛ هنگام قدم‌زدن حواستان به صدف‌های نوک‌تیز این سواحل باشد. شما می‌توانید دوچرخه‌سواری را نیز در این سواحل تجربه کنید، همین‌طور از آلاچیق‌ها و امکانات باربیکیو بهره ببرید. در کنار سواحل نخل ناخدا، انواع کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها نیز برای پذیرایی از شما وجود دارند. پارک دولت خدمات رفاهی متعددی مانند مجموعه کارتینگ، پیست اسکی، زمین بازی ویژه کودکان و زمین فوتبال ساحلی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

ساحل غدیر

اگر به بخش شرقی ساحل بندرعباس بروید، بلوار غدیر را در امتداد ساحل آن می‌بینید؛ بوستان غدیر نیز در همین محدوده قرار دارد. در ساحل غدیر می‌توانید از تفریحات مهیجی مانند قایق‌سواری، شترسواری، اسب‌سواری، دوچرخه‌سواری و کایت‌سواری لذت ببرید. همچنین در برخی از روزها در پارک غدیر جشنواره‌های تندیس و جشنواره‌های مجسمه‌های شنی نیز برگزار می‌شود. این بوستان با ارائه امکانات رفاهی متنوع خود مانند پارکینگ، کافه، رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی، تاکسی و ... رضایت گردشگران را جلب کرده است. اگر سری به قسمت غربی بلوار غدیر بزنید در روبه‌رو استانداری هرمزگان می‌توانید مجسمه صیاد مروارید را ببینید. این مجسمه یادبود صنعت کهن و بومی بندرعباس یعنی صید مروارید است. حواستان باشد پیش‌از غروب آفتاب و تاریکی هوا، ساحل را ترک کنید، این ساحل روشنایی کافی و دید مناسب در شب را ندارد.

راهنمای بازدید از سواحل و جاذبه‌های دریایی بندرعباس

اسکله کشتی‌رانی شهید حقانی

اصلی‌ترین، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین اسکله و بندر جنوب برای مسافرت‌های دریایی، اسکله شهید حقانی است که به‌عنوان اولین بندر در شهر جنوبی بندرعباس شناخته می‌شود. اسکله کشتی‌رانی شهید حقانی، یک پایانه قایق‌رانی و کشتی‌رانی به‌شمار می‌رود که به مقصد جزایر هرمز و قشم کشتی‌های خود را روانه می‌کند. روزانه 5 الی 6 نوبت ورود و خروج به جزایر هرمز و قشم در این اسکله وجود دارد. در این اسکله امکانات رفاهی متنوعی مانند قایق‌سواری، رستوران، فست‌فود، کافه، پارکینگ، سرویس بهداشتی و ... فراهم است.

اسکله ماهی‌فروشان

اسکله ماهی‌فروشان را می‌توانید در نزدیکی پایانه شهید حقانی ببینید، این اسکله محل پهلوگرفتن قایق‌های ماهی‌گیری است. در بازار ماهی‌فروشان می‌توانید تازه‌ترین صیدهای ماهی‌گیران را خریداری کنید، انواع ماهی‌ها، صدف، میگو، خرچنگ و ... در این بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید ماهی‌های جنوبی مانند ماهی شیر، سنگ‌سر، کفال، کفشک، ماهی شوریده، انواع شاه‌میگوها و ... را با قیمت مناسب بخرید. جالب است بدانید در این بازار ماهی‌های تازه را با ادویه‌های محلی سرخ و برای شما سرو می‌کنند. در کنار بازار ماهی‌فروشان پارک ساحلی کیش قرار دارد که چشم‌اندازی از ساحل زیبا بندرعباس را به نمایش می‌گذارد.

پارک ساحلی سورو

سورو در غربی‌ترین بخش بندرعباس تا بندر شهید باهنر قرار دارد؛ در این منطقه یک پارک ساحلی و یک مجتمع تفریحی به نام سورو واقع شده است. در پارک ساحلی سورو یک مجتمع فرهنگی وجود دارد که خدمات ورزشی و تفریحات ساحلی بسیاری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در این منطقه یک پلاژ ویژه بانوان نیز وجود دارد که امکانات تفریحی و خدمات ورزشی را به بانوان ارائه می‌دهد. علاوه‌بر امکانات متنوع این منطقه می‌توانید از درختان زیبا و مختلفی مانند نارگیل، نخل‌های زینتی، خرما، سیکاس، گارم زنگی و مشعل جنگل لذت ببرید. همچنین آلاچیق‌ها، زمین بازی ویژه کودکان، آب‌خوری، بوفه، فروشگاه، سرویس بهداشتی و ... نیز برای رفاه مسافران در این پارک تعبیه شده است.

پارک ساحلی ولایت

از دیگر پارک‌ها و جاذبه‌های ساحلی بندرعباس، می‌توان به پارک ساحلی ولایت مابین پارک غدیر و پارک دولت اشاره کرد. این پارک از سواحل معروف بندرعباس است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. در این پارک ساحلی می‌توانید از پیست اسکیت، دوچرخه‌سواری، زمین بازی ویژه کودکان و ... لذت ببرید. همچنین می‌توانید از رستوران، سفره‌خانه، بوفه، آلاچیق، آب‌خوری و ... پارک ساحلی ولایت استفاده کنید.

بندر شهید باهنر

بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی ایران است که کالا و مواد نفتی و غیر نفتی را از خارج و وارد می‌کند. ساخت این بندر قدیمی به سال 1346 برمی‌گردد که آن را با نام اسکله سورو نیز می‌شناختند. بندر شهید باهنر بعد از بندر خرمشهر، فعال‌ترین بندر ایران محسوب می‌شود که رونق بسیاری دارد.

بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی یکی دیگر از جاذبه‌های ساحلی بندرعباس است که به‌عنوان یک بندر تجاری صنعتی نیز شناخته می‌شود. این بندر فاصله کوتاهی از جزیره قشم و تنگه هرمز دارد، به 21 خط کشتی‌رانی مجهز است و با 80 بندر شهرتی جهانی دارد. این بندر بخشی از تجارت کشور را برعهده گرفته است؛ به این صورت که 90 درصد صادرات و واردات کالا و 70 درصد ترانزیت را انجام می‌دهد. این بندر در وسط کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار گرفته است که کالاهای شرقی را از سمت کشورهای آسیا دور و از طریق اقیانوس هند به ایران و بعد به دریا خزر و از آن‌جا به روسیه و شمال اروپا منتقل می‌کند.

راهنمای بازدید از سواحل و جاذبه‌های دریایی بندرعباس

با فلای تودی از سواحل زیبا بندرعباس لذت ببرید

برای بازدید از زیبایی‌های سواحل شهر جنوبی بندرعباس، بهتر است بلیط قطار بندرعباس را از وب‌سایت‌های آنلاین خریداری کنید. شما می‌توانید در وب‌سایت فلای تودی تنها با چند کلیک و در چند دقیقه، رزرو بلیط قطار سفرتان را انجام دهید. فلای تودی امکان رزروی آسان و سریع را با ارائه خدمات متنوع خود، فراهم می‌کند. شما می‌توانید با درج اطلاعات سفر مانند مبدا و مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت، تعداد مسافر و در نهایت کلیک روی دکمه جست‌وجو، گزینه‌های سفر را بررسی کنید. با انتخاب گزینه مناسب و متناسب با بودجه سفرتان، می‌توانید برای پرداخت هزینه تعیین‌شده وارد درگاه بانکی شوید. اکنون با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب، آن را پرداخت کنید؛ در نهایت اطلاعات سفر به آدرس ایمیل یا شماره تلفنتان ارسال می‌شود.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋