🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مردم مشغله های شما را دیدند و زیاد اهمیت ندادند!

این روزها در مصلای تهران بزرگترین فستیوال فرهنگی سال در حال برگزاری‌ست.

برترین‌ها: این روزها در مصلای تهران بزرگترین فستیوال فرهنگی سال در حال برگزاری‌ست. از نمایشگاه کتاب صحبت می‌کنیم؛ نمایشگاهی که زمانی مردم برای آغازش لحظه‌شماری می‌کردند. همان اردیبهشت‌های پرهیاهوی دهه هشتاد که خیابان سئول را عاشقان کتاب قرق می‌کردند. اما حالا انگار زمانه کمی عوض شده است. 

دورهمی شلوغتان را آمدیم، دیدیم و نپسندیدیم!

 ۲ میلیون تومان خرج یک‌روز نمایشگاه گردی!

عاطفه جعفری در چارسو فرهنگ می‌نویسد: آرام آرام خیلی از کالاهای فرهنگی از سبد خانوار ایرانی در حال حذف شدن هستند. فکر کنید یک خانواده سه‌نفره بخواهند برای خرید کتاب به نمایشگاه بیایند. هزینه رفت‌وآمد، غذا و همچنین خرید کتاب از بخش‌های مختلف حتما هزینه کمی نخواهد بود. کل هزینه‌های یک خانواده سه‌نفره در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹۳ میلیون تومان بوده و سهم هزینه فرهنگی، تفریحات و سرگرمی در طول سال حدود سه میلیون تومان است. اگر این عدد را به ۱۲ ماه سال تقسیم کنید، یک خانواده سه‌نفره، طی یک ماه عددی نزدیک به ۲۶۰ هزار تومان برای مصرف فرهنگی خود هزینه کرده است.

با جزئیات به همین خانواده سه‌نفره نگاه کنیم که قرار است به نمایشگاه کتاب بروند. متوسط قیمت کتاب کودک در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۱۰۳ هزار تومان بوده و آنهایی که به غرفه خرید کتاب کودک و نوجوان سر زدند، می‌دانند که قیمت‌ها بیشتر از این‌ است. متوسط قیمت کتاب کمک‌درسی، ۲۵۰ هزار تومان و متوسط قیمت کتاب در حوزه ادبیات، ۱۸۷ هزار تومان است. یعنی اگر این خانواده بخواهد از هرکدام از این حوزه‌ها دو جلد کتاب بخرد، باید یک میلیون و ۸۰ هزار تومان برای کتاب‌ها بپردازد. البته باز تاکید می‌کنیم این متوسط قیمت کتاب است درحالی‌که در همین نمایشگاه پیش رو قیمت یک کتاب در بخش ناشران عمومی با ۳۰۰ صفحه، تا رقم ۶۵۰ هزار تومان هم قیمت دارد.

دورهمی شلوغتان را آمدیم، دیدیم و نپسندیدیم!

تا همین جای کار، یک‌سوم از کل هزینه فرهنگی یک سال خانواده برای خرید از نمایشگاه کتاب گذاشته شد. اگر این خانواده دو ساعتی که در نمایشگاه کتاب است، از کنار فست‌فودی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بگذرد. هزینه غذا برایش در نمایشگاه حدودا ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان تمام می‌شود و هزینه رفت‌وآمد را هم اگر حدودا ۲۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، این خانواده سه‌نفره باید برای آمدن به نمایشگاه کتاب دو میلیون تومان هزینه کند.

مردم چه نظری درباره نمایشگاه امسال دارند؟

به میان مردم رفتیم تا ببینیم که اصلا امسال به نمایشگاه رفتند یا نه؟ اگر رفتند آیا از این دوره راضی بودند؟ غالب پاسخ‌ها حکایت از کیفیت پایین نمایشگاه امسال دارد. اگر شما نیز به نمایشگاه امسال رفتید از تجربیاتتان برایمان در قسمت نظرات بنویسید. با ما در این گزارش همراه باشید.

دورهمی شلوغتان را آمدیم، دیدیم و نپسندیدیم!

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋