🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

3 نکته در مورد هموطنان سرگردان در هتل های ترکیه

اغلب معترضین در این کلیپ ایرانی های جوان‌اند که انتظار می‌رود درک بالاتری از دنیای مدرن و مکانیسم های آن داشته باشند و روش مدرن‌تر و موثرتری برای اعتراض خود داشته باشند

امید خزانی در عصر ایران نوشت: در چند روز گذشته چند کلیپ از سرگردانی مسافران ایرانی هتل‌های ترکیه هم‌رسانی گسترده ( وایرال) شد که یک‌بار دیگر فاصله زیاد ما را با دنیای مدرن و چالش های و درک ناکافی و ناقص  از سازوکار امور در دنیای جدید را آشکار می‌کند. ویدیوی همرسانی (وایرال) شده صدها ایرانی را در یکی از هتل های U- All*  آنتالیای ترکیه نشان می‌دهد که بشقاب به دست در لابی هتل تجمع کرده اند و از کیفیت و کمیت پایین غذای هتل ۵ ستاره  که آشکارا overbooked ( بیش از ظرفیت) پذیرش کرده شکایت دارند.

3 نکته در مورد سرگردانی هم‌وطنان در هتل‌های ترکیه

ضمن درک احساس ناخوشایند هم میهنانی که طبعا انتظار دیگری داشتند به چند نکته می‌توان اشاره کرد:

1- اغلب معترضین در این کلیپ ایرانی های جوان‌اند که انتظار می‌رود درک بالاتری از دنیای مدرن و مکانیسم های آن داشته باشند و روش مدرن‌تر و موثرتری برای اعتراض خود داشته باشند و به جای شعارهای بچه مدرسه ای ها " پول ما را پس بده " از سواد مجازی cyber literacy بهره می‌جستند. مثلا یک راهکار ساده و بسیار موثر با بهره‌گیری از اندکی دانش فضای مجازی این بود که مدیر هتل را تهدید به درج rating در سایت های معتبری چون booking.com hotels.com یا tripadvisor کنند و همچنین Expedia و حتی google.  فقط ۵۰ نقد و نظر با rating پایین فروش یک هتل ۵ ستاره را چنان دگرگون می‌کند که مدیر عاقل هتل را به اعطای هر امتیازی وامی دارد چه رسد به انجام تعهدات ضمن فروش خود. 

2-  در بخشی از کلیپ معترضان از سلبریتی های ایرانی که هتل را تبلیغ کرده‌اند می‌خواهند پول شان را پس بدهند! آخر در دنیایی که شما به یک کلیک به فضایی نامحدود از داده ها و اطلاعات متصل می‌شوید چرا باید صرف تبلیغ یک‌ سلبریتی پول و زمان تان را ببازید؟ کافی است rating هر هتل را در سایت‌های ذکر شده بررسی کنید و اگر به ازای ۱۰۰۰ تا نقد و نظر ( review ) متوسط ۴ و بالاتر اخذ کرده است شما دیگر نیازی به تأیید و تبلیغ فلان سلبریتی ندارید!

3- بخشی مهمی از دنیای مدرن امروزی که متاسفانه ما به دلیل تحریم‌ها و انقطاع از نظام مالی و پولی سیستم‌های آن جدا افتاده‌ایم‌ بر اساس رقابت پذیری شدید و همچنین (gullible advertising) تبلیغات زودباورانه استوار است. بنابراین با بهره گیری از اندکی دانش رسانه ای و مجازی و فرهنگی می توان از فریب خوردن در امان ماند.

*هتل یوآل ultra inclusive که با نام هتل‌های maximum all inclusive نیز شناخته می‌شود؛ به هتل هایی اطلاق می‌شود که قبل از اقامت در هتل هزینه همه امکانات و خدماپرداخت شده و می‌توان  از همه امکانات و خمات در هتل استفاده کرد. شامل وعده‌های غذایی متنوع، میان وعده‌ها، نوشیدنی‌ها و برخی از امکانات رفاهی.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋