🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

حذف خودروهای کاربراتوری از چرخه ترافیک

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تنها راهکار کاهش آلایندگی خودرو‌های کاربراتوری خروج آن‌ها از چرخه تردد است.

خبرگزاری صداوسیما: مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: تکنولوژی خودرو‌های کاربراتوری در سامانه سوخت رسانی و برق به نحوی است که میزان آلایندگی آن در مقایسه با خودرو‌های انژکتوری بالاتر است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تنها راهکار کاهش آلایندگی خودرو‌های کاربراتوری خروج آن‌ها از چرخه تردد است. 

خروج خودرو‌های کاربراتوری از چرخه تردد

شادی مالکی افزود: اعمال شرایط سخت گیرانه حدود مجاز آلایندگی در خودرو‌های کاربراتوری به علت منسوخ شدن تکنولوژی به کار رفته در سامانه سوخت رسانی این خودرو‌ها و استفاده نشدن از کاتالیست امکان پذیر نیست.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تکنولوژی خودرو‌های کاربراتوری در سامانه سوخت رسانی و برق به نحوی است که میزان آلایندگی آن در مقایسه با خودرو‌های انژکتوری بالاتر است و بدیهی است که حدود مجازی که برای پایش این خودرو‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده به همان نسبت سهل گیرانه‌تر است.

شادی مالکی افزود: بدون تردید میزان آلایندگی یک خودروی کاربراتوری که از نظر انتشار آلایندگی در سطح بسیار پایین استاندارد قرار داردو با یک خودروی انژکتوری با استاندارد یورو ۲ و بالاتر که دارای کاتالیست و تکنولوژی سوخت رسانی هوشمند است قابل مقایسه نیست و تنها راه کنترل آن، خروج هر چه سریعتر این خودرو‌ها از چرخه تردد است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: البته درحال حاضر تعداد خودرو‌های کاربراتوری در شهر تهران بسیار اندک است و بیشتر مشکل مربوط به موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده است.

شادی مالکی با اشاره به این موضوع که فرایند معاینه فنی برای وسایل نقلیه براساس ضوابط و دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود، افزود: برای خودرو‌های کاربراتوری و فرسوده نیز معاینه فنی انجام می‌شود و این خودرو‌ها در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند معاینه فنی دریافت کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: امسال حدود ۴۵ درصد از خودرو‌های فرسوده ۱۶ تا ۲۰ ساله در بار نخست به علت داشتن ایراد فنی موفق به دریافت معاینه فنی نشده اند.

شادی مالکی افزود: این درصد برای خودرو‌های بالاتر از ۲۰ سال ببش از ۵۸ درصد است و در خودرو‌های بالای ۲۰ سال که بخشی از آن‌ها کاربراتوری هستند و پایش آلایندگی این خودرو‌ها سخت گیرانه نیست، بیش از ۴۰ درصد از آزمون آلایندگی مردود شده اند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋