🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نگاهی به سرنوشت مدیران عاملی که با پرسپولیس قهرمان لیگ شدند

پرسپولیس بعد از کسب دو جام در یک فصل حالا در شرایط کاملا بحرانی از نظر مالی قرار گرفته است. آخرین باری که این تیم توانست دو جام داخلی را با هم کسب کند مربوط به آخرین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم بود.

فرهیختگان: پرسپولیس بعد از کسب دو جام در یک فصل حالا در شرایط کاملا بحرانی از نظر مالی قرار گرفته است. آخرین باری که این تیم توانست دو جام داخلی را با هم کسب کند مربوط به آخرین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ در این تیم بود. در آن مقطع شرایط بعد از قهرمانی سرخپوشان اصلا خوب پیش نرفت و کار به جایی رسید که برانکو تصمیم گرفت به دوران طلایی‌اش در پرسپولیس پایان دهد. اتفاقی که دو قهرمانی را به کام هواداران پرسپولیس زهر کرد. باشگاه پرسپولیس در آن مقطع نتوانست حقوق یک سال عقب‌افتاده برانکو را به او پرداخت کند و این مربی به این نتیجه رسید که به دنبال این هستند تا محترمانه کنارش بگذارند و به این خاطر هم رفتن را به ماندن ترجیح داد.

اما شرایط این فصل باشگاه پرسپولیس بعد از قهرمانی همزمان در دو جام از نظر مالی با دفعه قبل متفاوت است. سرخپوشان برای فصل پیش‌رو کادرفنی و مدیریتی خود را حفظ کردند ولی باشگاه با بحران مالی مواجه است تا حدی که هنوز نتوانسته پاداش دو قهرمانی فصل پیش را پرداخت کند. چه‌بسا اگر کمک هوادار متمول نبود در جذب بازیکنان مدنظر یحیی هم ناکام می‌ماند. در چنین شرایطی رضا درویش به اعضای هیات‌مدیره باشگاه اعلام کرده که برای فصل پیش‌رو با کسر ۲۰۰ میلیارد تومانی مواجه هستند و اگر راهکاری برای آن پیدا نکنند با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. درویش حتی اجازه پیدا نکرده که به سپرده باشگاه پرسپولیس از فروش سهام، دست زده و بتواند ۷۰ میلیارد تومان از آن را به اعضای تیمش بابت آپشن‌های قرارداد فصل پیش پرداخت کند. شاید او الان پشیمان است که چرا دو ماه پیش به توصیه دوستانش از سمت خود در باشگاه پرسپولیس استعفا نداده است. دوستانی که چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردند اما درویش تصمیم گرفت بماند تا تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نیز با پرسپولیس پیدا کند.

مدتی پیش اشاره داشتیم به اینکه وزارت ورزش به دنبال تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس است. از این جهت که حمید سجادی از بدهی‌های سنگین بانکی که درویش به بار آورده بود رضایت نداشت و از این‌رو با چند نفر از جمله محمد آخوندی و محمد محمدی(معاون سابق باشگاه پرسپولیس) نشست خصوصی داشت و پیشنهاد جانشینی درویش را داد که آنها به‌خاطر بدهی‌های اشاره شده حاضر به قبول این پیشنهاد نشدند. هرچند سجادی خودش زودتر از درویش از وزارت کنار رفت و حالا باید دید سرنوشت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به چه شکل رقم خواهد خورد.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به مدیران عاملی که با پرسپولیس قهرمان لیگ شدند اما در ادامه سرنوشت تلخی پیدا کردند.

پروین و کسب عنوان اولین قهرمانی

در سال اول لیگ برتر که پرسپولیس توانست قهرمان لیگ شود، مرحوم عباس انصاری‌فرد در طول فصل مدیرعامل بود اما پروین با حفظ سمت فنی به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شد تا به نوعی عنوان همه‌کاره این باشگاه را مال خود کند. در ادامه پروین در بخش مدیریت جای خود را به اکبر غمخوار داد. اگرچه حضور پروین در این سمت از اول هم موقتی بود.

کاشانی قهرمان کرد و برکنار شد

حبیب کاشانی در سال 1386 از شورای شهر به پرسپولیس آمد و حمید استیلی را نیز به‌عنوان مربی با خودش به این تیم آورد. این زوج تصمیم گرفتند افشین قطبی را به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کنند و از این‌رو او را از کره جنوبی به ایران فراخواندند. پرسپولیس با تمام حواشی که در این فصل داشت توانست قهرمان لیگ شود. در ادامه کاشانی تصمیم گرفت با قطبی ادامه ندهد اما خودش از کار برکنار و جایش را به داریوش مصطفوی داد. هرچند داریوش خان عملا هیچ‌کاره بود، از این جهت که حسین هدایتی به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره یک‌تنه کشتی پرسپولیس را به گل نشاند. نکته قابل توجه اینکه کاشانی به‌خاطر داشتن قهرمانی در کارنامه مدیریتی‌اش در پرسپولیس خیلی زود شرایط بازگشت به این تیم را پیدا کرد اما نتوانست این عنوان را تکرار کند و فقط دو قهرمانی در جام حذفی کسب کرد که چندان باب میل هواداران نبود.

طاهری در ابرها سپری می‌کرد اما...

مدیرعامل دیگری که توانست با پرسپولیس قهرمان لیگ شود علی‌اکبر طاهری بود. او که توانسته بود بعد از سال‌ها با این باشگاه به قهرمانی برسد خیالش از هر جهت راحت بود که با برانکو ایوانکوویچ می‌توانند این عنوان را تکرار کنند اما گاف مدیریتی او در بازگرداندن مهدی طارمی از ریزه اسپور و محرومیت سنگینی که گریبان باشگاه پرسپولیس را گرفت بهانه خوبی شد تا وزارت ورزش این مدیر را به‌خاطر بازنشستگی کنار بگذارد. طاهری که دوران مدیریتی موفقی را در پرسپولیس داشت اصلا فکرش را نمی‌کرد چنین سرنوشت تلخی را در این باشگاه پیدا کند.

گرشاسبی فینال آسیا را هم دید!

با رفتن علی‌اکبر طاهری، نوبت به حمیدرضا گرشاسبی شد تا سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را تحویل بگیرد. در آن مقطع این تیم با برانکو آنقدر از نظر فنی شرایط خوبی داشت که توانست با دو پنجره بسته نقل و انتقالاتی و جدایی 5 بازیکن نامدارش راهی فینال آسیا شود. برانکو با این شرایط تیمش را قهرمان لیگ کرد اما این افتخارات در مدت زمان تقریبا کوتاه مدیریتی گرشاسبی هم دلیل نشد که او به کارش در این باشگاه ادامه دهد. گرشاسبی در مقطعی که اصلا فکرش را نمی‌کرد به بهانه بازنشستگی از مدیریت پرسپولیس کنار گذاشته شد. اتفاقی که برای او خیلی گران تمام شد.

موفقیت بزرگ عرب با قطار در حال حرکت

پرسپولیس با رفتن گرشاسبی هم به دوران خوبش در فوتبال ایران ادامه داد. حتی با ایرج عرب که برای اولین بار وارد حوزه فوتبال شده بود. اگرچه عرب افتخار قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را در مدت چند ماه مدیریتش در باشگاه پرسپولیس دارد اما فقط او بود که می‌توانست شرایطی را فراهم بیاورد که برانکو نزدیک به یک‌سال دریافتی نداشته باشد و درنهایت هم رفتنی شود. با این حال وزارت ورزش اجازه داد عرب به کارش ادامه دهد و او بعد از استخدام گابریل کالدرون متوجه شد که راه را اشتباهی آمده و باید به همان وزارت ورزش برگردد.

رسول‌پناه از عرش به فرش رسید

قطار در حال حرکت پرسپولیس بعد از رفتن ایرج عرب و محمد انصاری‌فرد در عرض چند ماه همچنان به مسیر خود ادامه داد و باز هم قهرمان لیگ شد. این بار یحیی گل‌محمدی جانشین کالدرون شده بود و رسول‌پناه همه‌کار کرد تا انصاری‌فرد رفتنی شده و جای او را بگیرد که این اتفاق هم رخ داد. او بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بنر بزرگی برای خودش سفارش داد اما سه ماه بعد از شروع فصل با یحیی وارد دعوا شد و حتی رفاقت با وزیر ورزش هم باعث نشد در سمتش ماندنی شود.

سمیعی هوشمندانه جدا شد

آخرین مدیری که بعد از قهرمانی پرسپولیس از این باشگاه رفتنی شد جعفر سمیعی بود. با این تفاوت که او خودش تصمیم گرفت بعد از کسب این عنوان از سمتش کناره‌گیری کند. او خیلی هوشمندانه این کار را در آغاز فصل جدید مسابقات انجام داد. از این جهت که می‌دانست کار کردن با یحیی سخت است و خواسته‌های تمام‌نشدنی او باعث می‌شود که هزینه‌های باشگاه به‌شدت بالا برود.

مدیرانی که در تلاشند تا دوباره برگردند

نکته قابل توجه اینکه از جمع این مدیران کنار رفته برخی در مقاطعی تلاش داشتند که دوباره این سمت را در باشگاه پرسپولیس برعهده بگیرند. از حبیب کاشانی گرفته تا علی‌اکبر طاهری، حمیدرضا گرشاسبی و مهدی رسول‌پناه که البته هیچ یک به خواسته خود نرسیدند. در این میان گرشاسبی بعد از جدایی از پرسپولیس در دو باشگاه پیکان و فولاد هم مدیریت کرد اما دیگر نفرات فقط این عنوان را در پرسپولیس برعهده داشتند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋