🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عکس هایی که 32 میلیارد تومان از اموال مردم ایران را تخریب کرد

یکشنبه ۲۴ دی ماه سال گذشته خبری تاسف بار از تهران در حالی سراسر فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد که امروز بعد ازهشت ماه پس لرزه آن خبر مردم را در شوک و بُهت عمیق فرو برد.

مینا پرویزی _ برترین‌ها: یکشنبه ۲۴ دی ماه سال گذشته خبری تاسف بار از تهران در حالی سراسر فضای مجازی را تحت تاثیر قرار داد که امروز بعد ازهشت ماه پس لرزه آن خبر مردم را در شوک و بُهت عمیق فرو برد.

توئیتی که امروز منتشر شد کوتاه بود و پُر ماجرا: دولت ایران بابت نگارش شعارها بر دیوار سفارت انگلیس در تهران، بیش از 500 هزار پوند، معادل 32 میلیارد تومان به بریتانیا خسارت پرداخت کرد!

عکس‌هایی که ۳۲میلیارد تومان از دارایی مردم ایران را به باد داد

زمستان سال گذشته بعد از اعلام حکم اعدام علیرضا اکبری به جرم جاسوسی و انتقال اطلاعات ایران به دولت انگلیس و بهانه حمایت انگلیس از جریان اعتراضات ایران و اپوزیسیون یک عده این ماجراها را در کنار تاریخ استعمار انگلیس علیه ایران در زمان قاجار و پهلوی مورد بهانه قرار دادند تا به ساده‌انگارانه‌ترین شیوه ممکن اعتراض خود را به آن نشان دهند.

چند روز بعد عکس‌هایی از دیوار نوشته هایی با ادبیات سخیف به‌طور مثال «عن انگلیس بیا قزوین!» روی دیوار سفارت انگلیس در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب جهانی پیدا کرد.

عکس‌هایی که ۳۲میلیارد تومان از دارایی مردم ایران را به باد داد

این تصاویر  که به نام ایران در فضای بین‌المللی منتشر شد و بازتاب خوبی هم نداشت، از سوی گروهی صورت گرفت که این روزها بیش از همیشه قدرت پیدا کرده‌اند. تعرض کنندگان به سفارت انگلیس بخشی از جامعه با طرز فکر خاصی هستند که طبیعتا صدای همه مردم را در این امر و حادثه بازتاب نکردند. اما نهایتا اقدام پرهزینه این عده به ضرر مردم تمام شد و ۳۲ میلیارد ناقابل از جیب مردم پرداخت شد. 

دولت انگلیس در آن زمان برای مقابله با این وضع، سفیر خود را با دبه رنگ موظف کرد که دیوار نویسی را پاک کند، که اتفاقا عمل زیرکانه‌ای هم بود، عکس‌های سفیر انگلیس در حال رنگ دیوارهای سفارت در تمام دنیا منعکس شد و به آبرو و وجهه بین‌المللی ایران آسیب زد. غرامت  ۵۰۰ هزار پوندی نیز بر دوش مردمی ماند که کوچکترین تقصیری در این ماجرا نداشتند. 

عکس‌هایی که ۳۲میلیارد تومان از دارایی مردم ایران را به باد داد

جالبتر اینکه تفکری که به این افراد اجازه چنین عملی را داده، بر سر پرداخت غرامت سکوت کرده و بدون اینکه مسببان چنین اقدامی تنبیه شوند. تاسف‌بار تر اینکه عده‌ای از فعالان اصولگرا و حتی برخی رسانه‌ها در آن زمان از این اقدام آنها طرفداری می‌کردند!

برخی ادعا کرده‌اند پای افرادی چون زاکانی و شهرداری نیز در این قضیه در میان است، باغ قلهک که سفارت انگلیس در آن است بعنوان اثر ملی ثبت شده بود، غرامتی که از جیب مردم پرداخت شد به کنار، حتی چهره بخشی از شهر نیز خط خطی شد.

در جریان اعتراضات برای معترضانی که لاستیک و سطل زباله‌های خیابان را آتش زده بودند به درستی اعلام جرم شد و مجازاتی برای آنها نیز تعیین شد، حالا سوال اینجاست که برای این افرادی که آبروی ملتی را برده‌اند، و ۳۲ میلیارد ناقابل خسارت زده‌اند مجازاتی نیست؟!

در ادامه نظر برخی از کاربران را در خصوص ماجرای رخ داده می‌خوانیم: 

کاربری به نام زرگر نوشته: رفتن روی دیوار سفارت انگلیس شعار نوشتن، سفیر انگلیس با یکی دو تا سفیر دیگه از کشورهای مختلف اومدن خیلی گوگولی و منطقی رنگ دستشون گرفتن و نوشته‌ها رو پاک کردن و ۵۰۰ هزار پوند ناقابل از جیب من و شما رفت. ملت تا کی باید تاوان شما رو پس بدن؟

رضا نوشته: وجه تلخش پولی است که از جیب مردم ایران پرداخت میشه و اعتباری است که از فرهنگی چند هزار ساله تباه میشه در انظار جهانیان.

باراد نوشته: حالا بذارید اون غرامتِ ۴۰۰ میلیون دلاریِ مربوط به سفارت عربستان یادمون بره، بعد از دیوار سفارت انگلیس بالا برید!!

رضا نوشته: چرا این جماعت انقد خطرناکاند؟ چون چند تا اسپری رنگ برمیدارن و رو دیوار سفارت شیرین کاری میکنند اما غرامت 500 هزار پوندیش از جیب من و شما پرداخت میشه

یک کاربر دیگر نوشته: هزینه ٢٧ میلیاردى براى سفر آقایان به قطر براى تماشاى بازىهای جام جهانى رو خاطرتون هست؟ حالا شیرین کارى دوستان بر روى دیوار سفارت انگلیس ٣٢ میلیارد تومان دیگه هزینه روى دست کشور گذاشته است؛ همین.

اسماعیل نوشته: نون و بنزین رو گرون کنن ۳۲ میلیاردشون درمیاد بیشتر هم از جیب ملت درمیاد.

ساسان نوشته: غرامت بالارفتن از دیوار سفارت امریکا چقدر شده تاحالا؟  نیم قرنی داره میشه که «آقایون»، سیاست رو با کل کل کردن تو زمین بازی و کرکری خوندن سرگذر اشتباه گرفتند.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋