🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آدام شیف خواست گزارش های ترور خاشقجی از حالت سری خارج شوند

رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا از آژانس امنیت ملی این کشور خواست پیوست گزارش مربوط به ترور جمال خاشقجی از حالت سری خارج شود.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا
به گزارش گروه بین‌الملل اخبار به نقل از الجزیره، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به ریچارد گرنیل، سرپرست آژانس امنیت ملی این کشور خواست پیوست گزارش دفتر این آژانس به کنگره آمریکا درباره ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را از حالت سری خارج کند.

شیف در نامه خود نوشت: «قانون اختیارات دفاع ملی، رئیس سازمان اطلاعات را موظف می‌کند تا گزارش غیر محرمانه‌ای را ارائه کند که شامل مدارکی مربوط به نقش هر مقام فعلی یا سابق دولت سعودی یا هر شخصیت سیاسی سعودی باشد که در هدایت، صدور دستور یا دستکاری در شواهد جنایت قتل خاشقجی، نقش داشته است.»

وی افزود: «امکان لغو محرمانه بودن این پیوست پس از تغییرات مناسب در آن، وجود دارد. تغییرات نباید نتیجه گیری تیم اطلاعاتی یا مدارک را تغییر دهد یا آن‌ها را حذف کند.»

پیش از این نیز میچل باچله، رئیس حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه گفت، عربستان سعودی باید در خصوص ترور جمال خاشقجی به مراجع قضایی پاسخگو باشد.

میچل باچله همچنین از رژیم عربستان خواست از آزادی بیان و تجمع مسالمت آمیز حمایت کند و در محکومیت فعالان، سران مذهبی و روزنامه نگاران تجدیدنظر کند.

جمال خاشقجی، منتقد سعودی، شهروند آمریکا و ستون نویس واشنگتن پست بود که در دوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیگر هرگز از آنجا خارج نشد. مقامات سعودی، ابتدا اصرار داشتند که او زنده است و از کنسولگری خارج شده، اما چند هفته بعد، دولت عربستان اعتراف کرد خاشقجی کشته شده است و گروهی از افراد سرکش را مسئول و مقصر این ماجرا دانست.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋