تربی ادامه داد: با شیوع این بیماری نه تنها صادرات بلکه واردات هم به مشکل بر خورده است. در گذشته برخی قطعاتی که مورد نیازمان بود مانند پمپ و شیلنگ از ترکیه یا چین وارد می شد اما هم اکنون وارداتی هم نداریم که قطعات کارمان را دچار مشکل می کند.
دبیر انجمن کاربری سازان عمدهترین مشکلات کاربری سازان را پیدا نکردن شاسی در بازار دانست و گفت: هم اکنون اگر موقطعهای در بازار موجود باشد دست دوم است که برخی از آنها استاندارد لازم را ندارند. قطعا زمانی که کاربری وجود نداشته باشد فعالان این صنعت بیشتر به سمت خودروهای دست دوم روی میآورند.
دبیر انجمن کاربری سازان تولیدکنندگان تجهیزات پشت کامیون و کشنده ها با اشاره اینکه با کاهش تولید در صنعت کاربری سازی با مشکلاتی رو به رو خواهیم شد، گفت: در تولید سازه های پشت کامیون و کشنده ها از فولاد استفاده می شود و به دلیل اینکه در کشور کمبود از این جهت وجود دارد، مجبور هستیم این کالا را وارد کنیم که با توجه به شرایط پیش آمده واردات آن نیز متوقف شده که در این خصوص مشکلاتمان زیاد شده است.
پاسخ ها