🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

چگونه تمشک را به مدت طولانی نگهداری و فریز کنیم؟

تمشک میوه‌ای تابستانی است که پس از برداشت زود فاسد میشود. این میوه خوشمزه و پرخاصیت برای نگهداری نیاز به مراقبت‌های ساده‌ای دارد تا بتوان در تمام طول سال از این میوه خوشمزه بهره برد.

چگونه تمشک را به مدت طولانی نگهداری و فریز کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی اخبار ، تمشک یکی از خوشمزه‌ترین و پرخاصیت‌ترین میوه‌های تابستانی با طعمی ترش و شیرین بوده که بسیار هم پرطرفدار می‌باشد. اما به دلیل اینکه در فصل مشخصی از سال رشد می‌کند، نمی‌توان در طول سال یا حتی سه ماه تابستان از آن بهره برد؛ بنابراین طرفداران این میوه‌ی خوش طعم به دنبال راهی برای نگهداری طولانی آن بوده که بتوانند در طول سال از طعم آن لذت ببرند. ما در این مقاله راهکار‌های انجام این کار را در اختیارتان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

فریز کردن کردن تمشک‌ها

۱- برای فریز کردن تمشک ها، تمشک‌های آبدار و رسیده را انتخاب کنید. سپس آن‌ها را کاملاً تمیز و با ملایمت بشویید.

برای این کار تمشک‌ها را در دست ریخته و زیر آب سرد بگیرید. با تکان دادن آرام دست، آن‌ها را به نحوی که له نشوند، تمیز کنید. در آخر آن‌ها را روی کاغذ حوله‌ای کاملاً خشک کنید. موقع شستن تمشک ها، تمشک‌های خراب، کال و یا له شده را جدا کنید.

۲- یک سینی فلزی برداشته و روی آن کاغذ روغنی پهن کنید. سپس تمشک‌ها را یکی یکی و جدا از هم روی سینی بچینید. این کار را بدون کاغذ روغنی انجام ندهید. زیرا بدون کاغذ روغنی تمشک‌ها به کف سینی چسببده و جدا نمی‌شوند.

در صورتی که تعداد تمشک‌ها زیاد بوده و یک لایه سینی کفایت نمی‌کند، روی تمشک‌های داخل سینی کاغذ روغنی پهن کرده و لایه دیگر را از تمشک پر کنید.

۳- سینی را در یک سطح صاف به طوری که تمشک‌ها به هم نچسبند و به سمت هم حرکت نکنند، داخل فریزر بگذارید.

اجازه دهید تمشک‌ها یک شب در فریزر بمانند تا کاملاً یخ بزنند. روز بعد حتماً آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید. زیرا در صورتی که تمشک‌ها بدون کاور بمانند، باعث سوختگی فریزری می‌شود.

۴- بعد از گذشت یک شب و زمانی که تمشک‌ها به اندازه‌ی کافی سفت شدند، آن‌ها را داخل کیسه‌ی پلاستیک ریخته و هوای آن را تا جایی که امکان دارد، خالی کنید. هرچه پلاستیک ضخیم‌تر باشد و هوای آن به طور کامل گرفته شود، بهتر است.

۵- حال می‌توانید بسته بندی تمشک‌ها را تا ۶ ماه در فریزر نگه دارید. البته تا ۸ ماه نیز قابل استفاده می‌باشد، اما بیش از آن کیفیت خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

از تمشک فریز شده می‌توانید در انواع اسموتی یا تهیه‌ی دسر‌های سرد استفاده کنید. جویدن قطعه‌های کوچک تمشک سفت و یخ در گرمای تابستان نیز بسیار دوست داشتنی و لذت بخش می‌باشد. همچنین برای تهیه‌ی پای تمشک یا شربتی ساده به همراه کمی شکر، گزینه‌ای عالی می‌باشد.

دقت داشته باشید که تمشک‌ها را برای استفاده در انواع غذا‌ها یخ زدایی و ذوب نکنید. زیرا له و آبکی و بدریخت شده و دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

خواص دارویی و درمانی میوه تمشک

تمشک خون را قلیائی می‌کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است. تمشک سرشار از ویتامین‌های C و K است و دارای خواص خنک، نرم کننده و ضد اسکوربوت می‌باشد.

تمشک خون را تصفیه می‌کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشک یبوست مزاج را معالجه می‌کند. تمشک برای تسکین درد سودمند است، زیرا تمشک دارای اسید سالسیلیک می‌باشد.

جوشانده ۲۵ گرم از برگ‌های تمشک در یک لیتر آب برای درمان انسداد مجاری ادرار مفید است. شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز شده است.

تخم و دانه‌های موجود در تمشک وجود دارد، اغلب با دندان نیز خرد نمی‌شود، ولی وقتی خورده شود در معالجه‌ی یبوست و خشکی مزاج به طور طبیعی بسیار مؤثر است و سبب می‌شود که یبوست به کلی رفع گردد.

جوشانده ۲۰ تا ۵۰ گرم گل تمشک یا برگ تمشک در یک لیتر آب برای درمان ترشحات زنانگی، خونریزی در فواصل قاعدگی، اخلاط خونی، وجود خون در ادرار، گریپ، گرفتگی صدا، آب آوردن نسوج و بیماری‌های پوستی اثر شفا بخش دارد. جوشانده را بعد از هر وعده‌ی غذا یک استکان می‌خورند.

خوردن تمشک برای مبتلایان به مرض قند (دیابت)، تب‌های صفراوی، التهاب مجاری ادرار، گلو درد (آنژین) مفید است. شربت تمشک، مخلوط با آب برای رفع تب تجویز شده است.

جوشانده گل یا برگ تمشک (به روشی که گفته شد) در استعمال خارجی برای درمان زخم‌های دهان، ورم لثه، درد گلو و ورم لوزه‌ها بکار می‌رود و بیمار با غرغره کردن این جوشانده دهان را می‌شوید.

جوشانده برگ تمشک اسهال و ورم روده را معالجه می‌کند، بدین منظور باید ۴۰ تا ۵۰ گرم برگ خشک تمشک را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را جوشانده و سپس بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن، روزی سه بار، هر بار یک فنجان آن را بین غذا‌های اصلی بنوشید.

اگر ۴۰ تا ۵۰ گرم برگ خشک تمشک را در یک لیتر آب بریزید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه جوشانده و پس از ۱۰ دقیقه دم کشیدن و صاف کردن آن، به مقدار ۳ فنجان در روز بین غذا‌های اصلی بنوشید، درد‌های نقرسی و بسیاری از انواع رماتیسم را آرام می‌کند.

خوردن جوشانده برگ تمشک به مقدار ۳ تا ۴ فنجان در روز و بین غذا‌های اصلی، بند آوردن ادرار را معالجه می‌کند وبهترین دارو بر ضد درد کیسه مثانه است.

جوشانده فوق برای تسکین درد معده از هر نوع که باشد مانند ترشی معده، نفخ و گاز شکم و تشنج معده مؤثر است

اگر ۱۰۰ گرم برگ خشک تمشک را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و پس از دم کشیدن و صاف کردن آن را به عنوان محلول شستشو برای شستن بیماری برفک، جوش‌های صورت و یا هر نوع تحریکات دیگر پوست به کار ببرید، اثر شفابخش دارد.

تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. تمشک به علت دارا بودن ویتامین‌های C و K برای اوره و فشار خون مفید است.

تمشک، عرق آور است؛ لذا بهترین زهکش سوراخ‌های پوست است. برگ تازه تمشک را اگر بپزند و روی محل بیماری‌های پوستی قرار دهند، بیماری را التیام می‌دهد.

گوشت پردانه تمشک، دارای خواص توت فرنگی است و ترشی خون را از بین می‌برد. برای معالجه کک و مک، ابتدا صورت را خوب بشوئید و سپس ورقه نازکی از تمشک به مدت یک ساعت روی صورت بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کک و مک صورت از بین برود.

روش‌های طلایی جهت نگهداری و فریز کردن تمشک

منبع: دلگرم

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋