🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

اصلاح و بازسازی حذف و جایگزینی ۶۰ هکتار از باغات شهرستان مهاباد

کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، گفت: اصلاح، احیا و جایگزینی باغات یکی از مهمترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی است و ۶۰ هکتار از باغات فرسوده  در شهرستان مهاباد جایگزین باغات جوان می‌شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: اصلاح و بازسازی، حذف و جایگزینی ۶۰ هکتار از باغات پیر و فرسوده شهرستان مهاباد در دست اجرا است.

او با بیان اینکه طرح احیاء و اصلاح باغات میوه یکی از طرح‌های اجرایی برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است، افزود: حذف و جایگزینی در ۲۰ هکتار از باغات و اصلاح و بازسازی در ۴۰ هکتار از سطح باغات اجرا می‌شود.

کریمی اضافه کرد: برنامه اصلاح و نوسازی باغات میوه با اهداف بهبود کمی وکیفی تولیدات باغی رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم وایجاد اشتغال انجام می‌شود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار داشت: همچنین اصلاح و بازسازی باغات درجه ۲ و حذف و جایگیزینی درجه ۳ در حوزه آبریز دریاچه ارومیه است.

امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این زمینه گفت: در سال‌های اخیر با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و وجود محدودیت در منابع آبی، طرح حذف و جایگزینی باغات درجه ۳ نیز به مساحت ۱۶۷ هکتار به منظور جایگزینی ارقام پر آب بر با ارقام کم آب بر و پایه‌های رویشی در سطح شهرستان‌های حوزه ابریز دریاچه ارومیه در دست اجرا ست.

او افزود: استفاده از نهال شناسه‌دار و ارقام تجاری، به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزار‌های تحول بخش باغبانی جهت مقابله با تنش‌های محیطی، بیولوژیکی و بهره‌مندی از فرصت‌ها و مزیت‌های موجود باید همواره مورد توجه باغداران قرار گیرد.

امانی اضافه کرد: نظارت بر تولید ۷ میلیون اصله نهال سالم و استاندارد و پایه کشت بافتی در دو مرکز کشت بافت و نهالستان‌های مجوز دار در سطح استان نیز به صورت مستمر به وسیله کارشناسنان باغبانی انجام می‌گیرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋