🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رشد میزان ترانزیت کالا به کشور افغانستان از طریق بندر چابهار

جوانمرد قصاب گفت: میزان ترانزیت کالا از ایران به کشور افغانستان را از طریق بندر چابهار افزایش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی اخبار ، مهدی جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی ایران در کشور افغانستان در جلسه بررسی ۵ ساله ترانزیت کشور با بیان اینکه وضعیت ترانزیت ایران با کشور افغانستان در مقایسه با سایر کشور‌ها بسیار مناسب است گفت: هم اکنون صادرات ما از یک میلیارد یورو به سه میلیارد یورو افزایش پیدا کرده و ایران نقش موثری در صادرات کالا‌های غیر نفتی به کشور افغانستان دارد.

او ادامه داد: ایران سعی دارد بازار تجاری کشور افغانستان را حفظ کند و اغلب ترانزیت کالا از مرز‌های کراچی و بندرعباس انجام می‌شود.

جوانمرد قصاب با اشاره به اینکه سعی در انجام فعالیت‌های ترانزیتی و اقتصادی در بندر چابهار را داریم افزود: با توجه به آن که بندر چابهار از تحریم‌ها معاف شده بنابراین سعی داریم میزان ترانزیت و صادرات و واردات کالا را از این بندر افزایش دهیم.

رایزن باززگانی ایران در افغانستان با اشاره به اینکه باید نگاه ترانزیتی خود را به کشور افغانستان افزایش دهیم گفت: امروز دو کانتینر از مبدا هند به سمت چابهار از سوی کشور افغانستان انجام شده و این خود می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت ترانزیت کالا با کشور افغانستان باشد.

جوانمرد قصاب یادآور شد: افغانستان می‌تواند نقطه دسترسی ایران به تاجیکستان قرقیزستان و ترکمنستان باشد.

گفتنی است گزارشات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ترانزیت ایران در طول پنج سال گذشته ۳.۳ میلیون تن را از دست داده است و در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ بیشترین حجم ترانزیت جاده‌ای مربوط به سال ۹۳ با ۱۲.۳ میلیون تن و کمترین آن مربوط به سال ۹۵ با ۷.۸ میلیون تن بوده است. همچنین در سال ۹۳ تعداد سفر‌های کامیون‌های ترانزیتی ۵۶۱ هزار بار بوده که این عدد در سال ۹۷ به ۴۳۳ هزار بار رسیده است. تمام آمار‌ها ناشی از آن است که حجم ترانزیت کاهش و مسیر‌های ترانزیتی ایران هم کوتاه شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋