در بازار امروز اگر به دنبال ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان هستید، حتماً باید توجه داشته باشید که گزینههای موجود پیش روی مخاطبان، بیش از هر زمان دیگری است. از سوی دیگر، جذب مشتری تنها به معنای امضای قرارداد فروش نیست! به طوری که در بازاریابی نوین، صاحبان یک کسب و کار باید علاوه بر تلاش برای جذب مشتریان جدید، همواره به دنبال افزایش تمایل مشتریان قبلی برای ادامه همکاری باشند. اهمیت ارائه هدایای تبلیغاتی نیز دقیقاً در همین جا مشخص میشود. البته هیچ فرمول اسرار آمیزی برای محاسبه میزان اثربخشی روشهای مختلف وجود ندارد! اما با این حال، تجربه ثابت کرده است که تقریباً هیچ کدام از روشهای سنتی و حتی مدرن بازاریابی، توانایی رقابت با استراتژی هدایای تبلیغاتی را ندارند.
مهمترین مشخصه یک هدیه تبلیغاتی این است که باید کاملاً سفارشی باشد. به عبارت دیگر، سعی کنید ترجیحاً از هدیهای استفاده کنید که نمونه کاملاً مشابه آن در فروشگاهها وجود نداشته باشد. حتی اگر به اقتضای نوع فعالیت و یا کمبود تنوع محصولات، مجبورید که از هدایای متداول استفاده کنید، حتماً نام و نشان تجاری خود را بر روی کالا حک کرده و ظاهر آن را از سایر نمونههای موجود متمایز کنید.
استفاده از هدایای تبلیغاتی، یک استراتژی موفق برای تمام طول سال است. اما با این حال، خیلی خوب است اگر برای مناسبتهای خاص، هدایای متناسب و منحصر به فردی را در نظر بگیرید. این مناسبتها میتواند از نوع مناسبتهای عمومی مانند عید نوروز و یا مناسبتهای خاص مانند سالروز تأسیس شرکت باشد. در واقع، استفاده از هدایای تبلیغاتی مناسبتی، به خصوص مناسبتهای خاص مرتبط با کسب و کارتان، اعتبار شما را در نگاه مخاطبانتان افزایش میدهد. چرا که توجه به این مناسبتها نشان دهنده جدیت شما در انجام فعالیتهایتان است.
نتایج یکی از تحقیقاتی که در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی انجام شده است، نشان میدهد که بیشتر دریافت کنندگان این نوع هدایا تمایل دارند که از آنها در زندگی روزمرهشان استفاده کنند. بنابراین، صرفاً ارائه هدایای تبلیغاتی به تنهایی کافی نیست و بهتر است که از هدایای کاربردیتر استفاده شود. همچنین نتایج این مطالعه نشان داده است که عمر متوسط استفاده از هدایای تبلیغاتی بین ۸ تا ۱۴ ماه است؛ بنابراین استفاده از محصولات بیکیفیت که طول عمری کمتر از این میزان داشته باشند، از اعتبار شرکت شما میکاهد و عملاً نتیجه قابل قبولی از کمپین تبلیغاتی خود کسب نخواهید کرد.
در انتخاب هدایای تبلیغاتی، مشتریان هدف خود را در نظر بگیرید.
یک مزیت عمده استفاده از هدایای تبلیغاتی نسبت به سایر روشهای بازاریابی، امکان هدف قرار دادن یک گروه خاص است. به طوری که در این روش، شما میتوانید تک تک مخاطبان را از پیش انتخاب کنید. بنابراین، چه بهتر اگر این کار را پیش از سفارش هدایا انجام دهید و در نتیجه هدایا را با توجه به سلایق و نیازمندیهای مخاطبانتان انتخاب کنید. با این حال اگر در هنگام سفارش، امکان شناسایی تک تک مخاطبانتان را ندارید، حداقل با سفارش انواع مختلف هدایا میتوانید تا حدودی اطمینان حاصل کنید که هدیه مناسب برای تمام سلیقهها را در اختیار دارید.
جالب است که بدانید سایت " چاپ و تبلیغات بهرنگ
" تحقیقاتی را در زمینه سلایق افراد مختلف که در یک حوزه خاص فعالیت میکنند، انجام داده و در محتواهای مربوط به بخش هدایای تبلیغاتی خودش از محبوبترین هدایای تبلیغاتی برای هر کسب و کار صحبت کرده است. مثلا در این محتواها اشاره شده است که هدایای تبلیغاتی مانند خودکار تبلیغاتی یا پوشه دکمه دار یا سررسید تبلیغاتی اغلب برای چه کسب و کارهایی کاربرد بیشتری دارند؛ شما میتوانید این مقالهها را در بخش هدایای تبلیغاتی سایت بهرنگ مشاهده کنید.
در ادامه این مطلب چند نمونه از هدایای تبلیغاتی که از جمله خاصترین هدایای تبلیغاتی به نوشته سایت بهرنگ هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.
کیف لپتاپ
کیف لپ تاپ جزو معدود هدایایی است که میتوان آن را در اختیار تقریباً هر طیفی از مخاطبان قرار داد. چرا که حتی اگر مخاطبتان از لپ تاپ هم استفاده نکند، این نوع کیفها با توجه به ابعاد و وزن سبکی که دارند، قابل استفاده برای حمل انواع اسناد و وسایل هستند. از سوی دیگر، با انتخاب این کیفها، فضای نسبتاً بزرگی برای چاپ نام و نشان تجاری و همچنین پیام تبلیغاتی در اختیار شما قرار دارد.
پاوربانک برای شارژ تلفن همراه
با ارائه پاوربانک به مخاطبانتان میتوانید اطمینان حاصل کنید که علاوه بر این که این هدیه تقریباً همیشه به همراه آنها خواهد بود، در طول روز احتمالاً افراد دیگری نیز از آن استفاده خواهند کرد و با نام و نشان تجاری شما آشنا خواهند شد.
اسپیکرهای بلوتوثدار قابل حمل
اگر به دنبال یک هدیه جذاب و کاربردی و در عین حال نه چندان گران قیمت هستید، اسپیکرهای بلوتوثدار قابل حمل، یکی از بهترین انتخابهای ممکن است. البته این اسپیکرها احتمالاً مورد علاقه تمام مخاطبان نیست و پیشنهاد میشود که در کنار آنها حتماً از انواع دیگری از هدایا نیز استفاده کنید.
فلش مموری تبلیغاتی با حجمهای مختلف
در میان هدایای تبلیغاتی مدرن، فلش مموری یکی از متداولترینهای آنهاست. چرا که علاوه بر کاربردی بودن فلش مموریها توسط مخاطبان، صاحبان کسب و کارها نیز میتوانند انواع مختلفی از فلش مموریها را براساس میزان حجم و همچنین طرح و رنگ انتخاب کنند و در اختیار مخاطبان قرار دهند.
انتخاب هدایای مناسب، نیمی از موفقیت است
هرچند استراتژی استفاده از هدایای تبلیغاتی به خودی خود به عنوان یک روش مؤثر برای جلب توجه مخاطبان شناخته میشود، اما تأثیرگذاری هدایای مختلف به یک اندازه نیست؛ بنابراین اگر قرار است که هزینهای را که برای بازاریابی در نظر گرفتهاید، در این راه صرف کنید، پیشنهاد میکنیم که به هیچ وجه عجله نکنید و تمام گزینههای موجود را با دقت بررسی کنید. مطمئناً با در نظر گرفتن معیارهایی که در این مقاله ذکر شد، انتخاب هدایای مناسب، کار چندان دشواری نخواهد بود!
پاسخ ها