🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

مشارکت مردم از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است

تحول در مشارکت مردم با قوه قضاییه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور معاون دادستانی کل کشور و معاون حقوقی قوه قضاییه بررسی شد.

مشارکت مردم از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است
به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی اخبار ، مهدی امیری اصفهانی معاون دادستانی کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه امشب ۲۸ بهمن ماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی تحول در مشارکت مردم با قوه قضاییه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به اینکه اساسا انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اراده و خواست مردم به پیروزی رسیده است گفت: محور اصلی در همه برنامه‌ها مردم بوده اند به طوریکه قوه قضاییه یکی از ارکان مهم نظام و حاکمیت است که همانند سایر ارکان نظام خود را وامدار مردم می‌داند و مردم را به عنوان، ولی نعمت قبول دارد.

او با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه مردمی بودن و مشارکت آن‌ها در امورات مرتبط با قوه قضاییه است افزود: مردم باید در موضوعات مرتبط با قوه قضاییه به صورت خاص مشارکت داشته باشند لذا مردم را در برنامه‌های خودمان مشارکت می‌دهیم و قوه‌قضاییه برای بار اول می‌خواهد مردم را در اداره امور مربوط به قوه قضائیه مشارکت دهد.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به اینکه ما می‌خواهیم مردم را در صیانت از حقوق خودشان مشارکت دهیم ادامه داد: مردم باید در حمایت از حقوق شهروندی و دفاع از آن مشارکت داشته باشند، مردم تصور می‌کنند که قوه قضاییه مانع آزادی‌های آن‌ها است و این تصور غلط است.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه دستورالعمل‌های مشارکت مردمی در هفت حوزه مشخص اتفاق خواهد افتاد تصریح کرد: مشارکت مردم در سیاست گذاری‌ها یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است به طوری که باید از خرد جمعی در تدوین پیش‌نویس لوایح استفاده کرد.

او خاطرنشان کرد: لوایح قضایی را تهیه و از طریق دولت به مجلس ارائه می‌دهیم به طوری که در این پیش نویس از نخبگان جامعه استفاده می‌شود، در معاونت حقوقی قوه قضاییه ظرف یک هفته آینده سامانه‌ای آماده خواهد شد تا در معرض دید نخبگان علمی جامعه و متخصصان قرار بگیرد مثلاً وکالت آیین‌نامه‌ای در حال تدوین است و نخبگان و متخصصان می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند ِلذا ما بازخورد‌ها را دریافت می‌کنیم و این به معنای مشارکت مردم در سیاست است.

در حال تکمیل ... 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋