🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رکوردشکنی «انگل» پس از اسکار ۲۰۲۰ در گیشه

فیلم سینمایی «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو که در اسکار ۲۰۲۰ شگفتی ساز شده بود، یک رکورد را در گیشه شکست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی اخبار به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «انگل» به کارگردانی بونگ جون هو بعد از فتح جوایز آکادمی اسکار، اکنون در گیشه‌های داخلی موفق ظاهر شده است.

این فیلم سینمایی هیجانی که محصولی از کره جنوبی است، در این هفته ۵.۵ میلیون دلار فروخت و افزایش فروش استثنائی ۲۳۴ درصدی را تجربه کرد و بیشترین میزان افزایش در دهه گذشته برای فیلمی است که در دهه اخیر جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرده است.

در طول هفت روزی که از برگزاری جوایز آکادمی در تاریخ ۹ فوریه می‌گذرد، فیلم سینمایی «انگل» ۸.۸ میلیون دلار فروخته است که ۲۰ درصد از فروش کلی این فیلم در گیشه داخلی محسوب می‌شود. تا امروز این فیلم سینمایی در آمریکا ۴۴ میلیون دلار فروش داشته که نتیجه‌ای شگفت انگیز برای یک فیلم خارجی زبان محسوب می‌شود.

فروش این فیلم در گیشه‌های جهانی نیز بسیار قابل توجه بود و ۱۲.۷ میلیون دلار فروخت تا به رقم ۱۶۱ میلیون دلار برسد. به این ترتیب با آمار و ارغام ارائه شده، فروش فیلم از دویست میلیون دلار عبور کرده و در حال حاضر فروش ۲۰۴ میلیون دلاری را رقم زده است.

«انگل» به اولین فیلم غیر انگلیسی زبان تبدیل شده که جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار را دریافت می‌کند. از شش نامزدی که این فیلم رقم زده بود توانست جوایز بخش‌های بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، کارگردانی و فیلم بین المللی را نیز دریافت کند.

با وجود اینکه فیلم در ماه ژانویه برای نمایش خانگی نیز در دسترس بود، اما پس از مورد توجه قرار گرفتن از سوی جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف، تعداد سینمای‌های خود را به دو هزار افزایش داد که به این ترتیب گسترده‌ترین فروش یک فیلم خارجی زبان بعد از فیلم «جنب و جوش کونگ فو» رقم خورد.

معمولا فروش فیلم‌ها بعد از موفقیت در اسکار افزایش می‌یابد. سال گذشته فیلم سینمایی «کتاب سبز» بعد از تصاحب اسکار افزایش فروش ۱۲۱ درصدی داشت و بیشترین افزایش را در آن زمان به خود اختصاص داد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋