🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

سازمان ملل از افزایش خشونت ها در سودان جنوبی خبر داد

عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از افزایش خشونت‌های مسلحانه، تاخیر در اجرای توافقنامه صلح و وارد شدن خدشه به حقوق انسانی در سودان جنوبی خبر داد.

خشونت‌های مسلحانه در سودان جنوبی
به گزارش گروه بین‌الملل اخبار ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندرو کلافام، عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل با انتقاد از افزایش خشونت‌های مسلحانه در سودان جنوبی، تاخیر در اجرای توافقنامه صلح و وارد شدن خدشه به حقوق انسانی به ویژه در منطقه یه (Yei) در جنوب این کشور آفریقایی، اعلام کرد این اقدامات باعث شده تا غیر نظامیان زیادی آنجا را ترک کنند.

اندرو کلافام در کنفرانسی مطبوعاتی در جوبا گفت: «درگیری‌های اخیر میان نیرو‌های نزدیک به دولت و ارتش آزادی بخش مردم سودان که در ایالت مایوت در شمال شرقی کشور روی داد موجب شد تا دستکم ۸ هزار نفر به اتیوپی فرار کنند. با آنکه دولت سودان جنوبی وعده داده است برای حمایت از ساخت اردوگاهی برای (آوارگان) یکصد میلیون دلار تهیه کند,، اما به نظر می‌رسد تنها نیمی از این مبلغ تامین شده است.»

عضو کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل افزود: «برخی کشور‌هایی که این پول را برای حل و فصل برخی مشکلات مربوط به ساخت اردوگاه (آوارگان) پرداخت کردند نمی‌دانند از آن به چه صورت استفاده شده است. بارنی آفاکو یکی دیگر از اعضای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به نوبه خود ادامه بازداشت‌های خودسرانه و توسل به زور علیه خبرنگاران را در سودان جنوبی نگران کننده خواند.»

به گفته وی با نزدیک شدن به روز ۲۲ فوریه، ضرب الاجل تعیین شده برای تشکیل دولت وحدت ملی در سودان جنوبی، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همچنین از وارد شدن خدشه به آزادی بیان و حمله به مدافعان حقوق بشر در سودان جنوبی ابراز نگرانی کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋