🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

عامه پسند داستانی زنانه با فیلمنامه ای متوسط

فیلم "عامه پسند" با اقبال مخاطبین مواجه نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از شیراز ، در سانس ساعت ۱۷ روز پنج شنبه هفدهم بهمن ماه و در روز سوم جشنواره فیلم فجر شیراز، فیلم "عامه پسند" به کارگردانی سهیل بیرقی نمایش داده شد.

فیلم‌های بیرقی همیشه سعی در نشان دادن زنان جامعه با رویکردی فیمینیستی دارد، اما در این راه با ضعف فیلمنامه روبروست بخصوص فیلم تازه أش عامه پسند که ضعف ساختاری و فیلمنامه‌ای دارد.

نوید جعفری خبرنگار و منتقد در خصوص فیلم عامه پسند گفت: اگر در نظر بگیریم که سینما برآیند جامعه است و فیلم‌هایی که در این سه روز دیدیم، می‌تواند زنگ خطری باشد و این ذهنیت بوجود می‌آید که جامعه ایران رنگ کدر و سیاهی به خود گرفته و نشانی از امید در آن دیده نمی‌شود.

او ادامه داد: فیلم "عامه پسند" اضافه گویی زیاد داشت و می‌توانست فیلم بهتر و خوش ریتم تری باشد هرچند که از سوژه نویی هم استفاده نمی‌کرد و بزرگترین مشکل جشنواره فجر در چند سالی که پشت سر گذاشتیم بخصوص این دوره، همچنان ضعف فیلمنامه است.

جعفری از نبود فیلمنامه‌های خوب در آثار ایرانی انتقاد کرد و افزود: ما همچنان فیلمنامه نویس خوب نداریم یعنی حتی اگر فیلمنامه‌های اصغر فرهادی را هم حساب کنیم که دارای فیلمنامه خوبی است، اما در نهایت فیلمنامه‌ای که در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد در میان آثار ساخته شده این چند سال ایران، فیلمنامه اصولی و قوی نداشتیم.

نوید جعفری فیلم عامه پسند را در مقایسه با فیلم قبلی سهیل بیرقی عرق سرد ضعیف‌تر عنوان کرد و اضافه کرد: عرق سرد اگر بازخورد خوبی برای مخاطب داشت بواسطه موضوع ورزشیش بود هرچند بنده در جشنواره ندیدم و در اکران عمومی آن را دیدم و فکر می‌کنم تدوین مجدد خورده بود، ولی مشکل اصلی در نگاه فینینیستی به سینما همین است که فیلمساز چه مرد و چه زن وقتی می‌خواهد از یک موضوع زنانه صحبت کند و دیدگاه فینینیستی را در فیلمش استفاده کند قطعا یک جای کارش می‌لنگد و هنوز دلیل این موضوع برای بنده پوشیده هست چرا که باید جامعه شناسان در خصوص آن نظر دهند.

او گفت: توقعی که مخاطب از دیدن فیلم دارد این است که بتواند بخشی وجودش را با آن همراه کند و عملا این موضوع در آوار اخیر سینمای ایران کم پیش آمده است و اگر پارسال ما فیلم‌هایی مثل متری شیش و نیم یا ابد و یک روز یا سرخپوست را داشتیم که مخاطب را با خود همراه می‌کرد، ولی تا اینجا جشنواره فجر تنها شنای پروانه و تا حدی درخت گردو این کار را کرده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋