رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های اخبار از اردبیل ، با بیان اینکه تجهیزات ایمنی در یک لیست بیش از ۲۰ موردی توسط مدیران فنی شرکتها بصورت دقیق و مستمر کنترل میشود گفت: سامانه سپهتن بر روی کلیه ناوگان عمومی مسافربری اتوبوسی استان نصب شده تا دستگاههای متولی ازجمله شرکت ارائه دهنده خدمت لحظه به لحظه حرکت وسیله نقلیه را شبانه روزی بطور آنلاین کنترل کنند.
او با قدردانی از حمایتهای قضائیهای دادگستری کل استان و دادستانی اردبیل تصریح کرد:هیچ گونه کوتاهی، ضعف رسیدگی و عدم نظارت شرکتها نسبت به عملکرد کارکنان و ناوگان مسافربری قابل قبول نیست و مردم و مسافران عزیز مطمئن باشند خادمان آنها در اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اردبیل با متخلفان بصورت قاطع و قانونی برخورد میکنند.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه به منظور رعایت حقوق مسافران و رفاه حال مردم نظارتها برعملکرد شرکتهای مسافربری و رانندگان تشدید شده است افزود:اطلاعات مربوط به شماره تماس شرکت مسافربری، پلیس راه و سازمان راهداری جهت رسیدگی به درخواستها و شکایات مسافران در ۴ نقطه داخل اتوبوسهای درحال حرکت نصب شده است.
شیرین زاده با اشاره به اینکه تیمهای نظارت بر نرخ کرایه، مراحل تهیه بلیط، تاخیر در حرکت ناوگان ها، کنترل فنی ناوگان ها، ارائه مناسب خدمات در مجتمعهای خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمان بندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت میکنند بیان کرد: رانندگان پرتلاش باید برنامه ریزیهای لازم را جهت مشخص نمودن زمان و مکان مناسب نسبت به پیاده کردن مسافر نسبت به ادای فرائض دینی و نماز اقدام و همچنین رانندگی ایمن با سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل فعالیت ۵۹ شرکت حمل ونقل مسافری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس میباشد.
شیرین زاده همچنین از فعالیت ۱۴ هزار و ۱۷۱ نفر راننده در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافری به مردم و مسافران ارائه خدمات میکنند.
او با بیان اینکه طبق بررسیهای انجام شده ناوگان حمل ونقل عمومی استان اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارد گفت: هموطنان و مسافران میتوانند هرگونه شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکتها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر مدیریت پایانه اطلاع دهند تا در کمترین زمان در کمیسیونهای مربوطه راهداری به تخلفات رسیدگی و با خاطیان به شدت برخورد میشود.
پاسخ ها