🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ماجرای جلسات محرمانه وزیر راه درباره ساختمان پلاسکو چه بود؟

ماجرای جلسات محرمانه وزیر راه درباره ساختمان پلاسکو چه بود؟

سالاری درباره جلسه محرمانه وزیر راه با موضوع ساختمان پلاسکو توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی اخبار ، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به شبهات ایجاد شده در نظام مالی شهرداری به سازمان‌ها و نهاد‌های زیر مجموعه خود گفت: آقای حناچی اعلام کرد که کمک‌ها به سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری کاهش پیدا کرده و این کمک‌ها به میزان ۱۰ درصد است که به اعتقادم این رویکرد مناسبی نیست و باید بگویم جای تأسف دارد که ۴۳ شرکت در شهرداری تهران وجود دارد که هنوز به ۸ مورد آن‌ها کمک می‌شود و به زبان ساده این شرکت‌ها به حیاط خلوت شهرداری تهران بدل شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به شرکت‌های شهروند و برج میلاد گفت: این دو شرکت ۲ نمونه از شرکت‌هایی هستند که در فرآیند مالی آن‌ها زیان را می‌تواند دید.

سالاری با اشاره به بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران برای مناسب سازی معابر عمومی پایتخت گفت: این رقم در بودجه سال آینده شهرداری پیش بینی شده و باید اعلام کنم که تا امروز این چنین بودجه‌ای برای مناسب سازی معابر پایتخت نداشتیم و حتی ما به دنبال این هستیم که این مبلغ نیز افزایش پیدا کند.

او با اشاره به بودجه پیشنهادی برای بوستان‌ها و فضای سبز تهران در لایحه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: بوستان‌هایی مانند ایرانیان، گل‌ها، ۴ باغ ولایت که بیشتر در مناطق غیر برخوردار هستند بودجه‌ای ۵۰۰ میلیارد تومانی را جهت توسعه دارند و باید به این موضوع اشاره کرد که در سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان جهت تملک باغ‌ها در بافت فرسوده نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه ایمنی بحران و تاب آوری نیز بودجه‌ای بیش از ۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که تا امروز این بودجه از سوی مدیریت شهری در ادوار گذشته مغفول مانده بود.

سالاری با اشاره به اهمیت میدانگاه‌های شهری گفت: برای توسعه میدان گاه‌های پایتخت نیز بودجه مناسبی اختصاص پیدا کرده است و ما تلاش می‌کنیم که این بودجه را افزایش دهیم و در حوزه حمل و نقل عمومی نیز باید بگویم که ۴ هزار میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری برای حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است.

او در تصریح لایحه عوارض گفت: لایحه عوارض شهری ۲ روز گذشته در شورای شهر تصویب شد و از افتخارات حوزه شهرسازی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که رویکرد ما در تدوین لایحه عوارض اصلاح مشکلاتی بود که در گذشته داشتیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: انضباط بخشی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم امضا‌های طلایی را کاهش دهیم و این موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم که شورای شهر با مجموعه‌ای از طرح‌ها مانند انتشار عمومی پرونده‌ها و محدود کردن اختیار شورا‌های معماری مناطق توانست تا حد زیادی مانع از امضا‌های طلایی شود.

سالاری با اشاره به اینکه در گذشته رویه اخذ عوارض مشخص و شفاف نبود، گفت: باید بگویم که از این پس عوارض به شکل سیستمی محاسبه می‌شود.

او با اشاره به محدوده ۷۰۰ کیلومتری طرح تفصیلی تهران گفت: شهرداری موظف است مبنای محاسبه عوارض ساخت و ساز را بر اساس مرغوبیت مکانی در نظر گیرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: عوارض زیربنایی ۲۰ درصد از عوارض ساخت و ساز است که در ساختمان‌هایی که بخواهند مجدد ساخت و ساز کنند لحاظ می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه ما برای تشویق ساخت و ساز پارکینگ اقدام‌های مهمی انجام دادیم، گفت: بخشی از عوارض ساخت پارکینگ از سوی شورای شهر حذف شد و در محدوده‌هایی که امکان تامین پارکینگ وجود ندارد برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار مدیریت شهری است.

او با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو گفت: نباید وزیر راه و شهرسازی با برگزاری جلسه‌هایی اعلام کند که ساختمان پلاسکو پارکینگ نمی‌خواهد و آقای فتاح به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان می‌توانست با ساخت قانونی ساختمان پلاسکو این ساختمان را به برند خود تبدیل کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه همه ما در کنار یکدیگر برای این سرزمین کار می‌کنیم، گفت: اگر یک نهاد عوارض خود را پرداخت نکند، دیگر نهاد‌ها نیز به این سمت سوق پیدا می‌کنند که این خود مسیر بی قانونی است.

سالاری تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران ۵۰ درصد از عوارض ساختمان‌هایی که در اثر سیل و بلایای طبیعی از بین می‌روند بخشیده می‌شود.

او با اشاره به بررسی پرونده‌های باغات در شورای شهر گفت: پیش‌تر شهرداری تهران در ادوار گذشته درباره زمین‌های بدون صاحب که چندین سال رها شده بودند با نصب بنر‌هایی اعلام کرد که مالکان آن‌ها خود را معرفی کنند و به مرور زمان اگر مالک آن زمین ها خود را معرفی نمی‌کرد شهرداری آن زمین را تبدیل به باغ و بوستان می‌کرد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: حالا پس از این اقدام بسیاری از مالکان پیدا شده‌اند و ادعای مالکیت خود را مطرح می‌کنند که ادعای آن‌ها می‌تواند از مراجع قضایی پیگیری شود و ما نیز پرونده آن‌ها را در شورای شهر مجدد بررسی می‌کنیم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋