رئیس بنیاد سوروس با انتقاد از زاکربرگ گفت که او تبلیغات سیاسی را بررسی نمیکند که نشان دهنده این موضوع ست که او از طریق نظارت بر توزیع اخبار جعلی و اطلاعات غلط منافع و سود خود را دنبال میکند.
سوروس در مطلبی در روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد تصمیم شبکه اجتماعی فیس بوک در خصوص عدم نیاز به بررسی حقایق تبلیغات نامزدهای سیاسی انتخابات ۲۰۲۰، مسیر را برای اظهارات دروغ، تحریک آمیز، دستکاری شده و افراطی فراهم کرده است. به گفته این میلیاردر آمریکایی، یک توافق محرمانه و غیر رسمی میان ترامپ و زاکربرگ وجود دارد مبنی بر اینکه فیس بوک به رئیس جمهور برای انتخاب مجدد کمک میکند و رئیس جمهور نیز به نوبه خود از فیس بوک در برابر حملات رسانهها دفاع میکند.
این اثبات این واقعیت است که زاکربرگ اخیرا در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ با رئیس جمهور ملاقات کرد. امتناع زاکربرگ از بررسی حقیقت تبلیغات سیاسی باعث گشودن دروازهها به روی اظهارات دروغین، دستکاری شده و افراطی شده است. بنا به گفته سوروس، این اقدامات راه را برای کمپین تبلیغاتی ترامپ و پیروزی اجتناب ناپذیر او در انتخابات هموار میکند.
موسس بنیاد سوروس گفت زاکربرگ با استفاده از فناوری و اطلاعات فیس بوک یک استراتژی دقیق برنامه ریزی شده برای انتخاب مجدد ترامپ در سال ۲۰۲۰ را اجرا میکند. تلاش مدیر عامل فیس بوک برای افزایش درآمد بیشتر این شبکه به همکاری غیر رسمی او با ترامپ انجامید که نهایتا میتواند به پیروزی مجدد رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کند.
پاسخ ها