او با اشاره به اختلاف با کشور ترکمنستان در حوزه پل مرزی بیان کرد: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون از این منطقه کار ترانزیت کالا را برعهده دارند، اما این تقاضا کاهش پیداکرده و نتوانستیم از فضای کشورهای آسیای میانه و این ظرفیت بهرهمند شویم.
گلمکانی با اشاره به اینکه بحث تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد تاکنون مغفول مانده است اضافه کرد: تا این منطقه آزاد به میان میآید همه فکر میکنند نام سرخس هم مثل کیش و قشم خواهد شد در حالی که اگر منطقه ویژه سرخس تبدیل به منطقه آزاد شود فقط بحث صادرات را خواهیم داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه به هیچ وجه دستور حضور سرمایه گذاران و احداث کارخانجات با هدف واردات را نخواهیم داد تاکید کرد: مجوز فعالیت در منطقه ویژه سرخس فقط به سرمایه گذارانی اعطا میشود که از سرخس به کشورهای آسیای میانه، بحث صادرات را داشته باشند.
وی گفت: تمام زیرساختها برای حضور سرمایه گذاران اعم از برق، آب، گاز، جاده و راه آهن و آمادگی برای احداث واحدهای پتروشیمی، مینی پالایشگاهی و شهرک گوگردی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس فراهم است و ۵۰ کیلومتر خط ریلی عریض احداث شده است.
گلمکانی تاکید کرد: به سرمایه گذاران زمین واگذار میکنیم که دارای رزومه کاری بوده و توانایی این کار را داشته باشند.
رئیس و اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد از ظرفیتها و سرمایه گذاری بخش خصوصی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کردند.
م. ه
پاسخ ها