🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

ایجاد زنجیره ارزش اسب کُرد یک ضرورت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه، ایجاد زنجیره ارزش اسب کُرد را یک ضرورت دانست و گفت: اسب کُرد ریشه تاریخی در زندگی مردم مناطق کردنشین دارد.

 به گزارش    گروه استان های  اخبار  از کرمانشاه ، هدایت حاتمی امروز در جلسه بررسی تشکیل زنجیره پرورش اسب کُرد، به قدمت اسب کُرد و ارزش اقتصادی آن در استان اشاره کرد.

او گفت: اسب کُرد ریشه تاریخی در زندگی مردم مناطق کردنشین دارد و بخشی از فرهنگ غنی جامعه ماست و ما باید با تشکیل زنجیره ارزش آن به‌عنوان یکی از زنجیره‌های ارزش مزیت‌دار بتوانیم از آن به منافع اقتصادی، گردشگری و فرهنگی دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: امروزه چهار نژاد افشاری، جاف، سنجابی و کلهر از اسب کُرد شناسایی شده که سه نژاد آن هم‌اکنون در استان ما پرورش داده می‌شود و این فرصت مناسبی است که بتوانیم مزیت‌های اقتصادی آن را با توسعه پرورشگاه‌های اسب و نیز رویداد‌سازی گردشگری و فرهنگی افزایش دهیم.

حاتمی، ایجاد زنجیره ارزش اسب کُرد را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ایجاد زنجیره پرورش اسب کُرد از این جهت اهمیت دارد که مسیر رسیدن به هدف نهایی و افراد مسؤول آن هم مشخص می‌شوند و می‌توانیم به‌صورت هدفمند بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم از این رو کمیته‌ای برای تبیین و شناسایی این زنجیره با محوریت اداره‌های کل ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی و نیز بخش خصوصی فعال در این عرصه تشکیل می‌شود و مصمم هستیم که این زنجیره به هدف نهایی خود برسد.

حاتمی در پایان، گفت: توسعه باشگاه‌ها و مراکز پرورش اسب، رویدادسازی‌های ورزشی و گردشگری، برگزاری بازار‌های فروش و نیز معرفی و فروش این نژاد به کشور‌های دیگر می‌تواند خصوصیات و امتیاز‌های خاص این نوع اسب را بیشتر عیان سازد و ما هم در این زمینه حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
انتهای  پیام/ز

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋