🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تلاش وزارت صمت برای بازاریابی بین سرمایه گذاران و تولیدکنندگان

تلاش وزارت صمت برای بازاریابی بین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان
به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ، محمدمهدی هادوی معاون صنایع وزارت صنعت، معدن، تجارت در همایش حمایت تولید ملی حمت در جمع خبرنگاران درباره یکی از قسمت‌های فراموش شده اقتصاد کشور گفت: یکی از نقاط مفقوده‌ای که در بحث نهضت ساخت داخل دنبال می‌کنیم، بحث فرهنگی و بسیج مردمی است؛ اعتقاد داریم که اتحاد ملت و طبق معمول بسیج عمومی می‌تواند به این نقیصه بزرگی که ما در حوزه تولید داریم کمک بکند.

مردم برای جبران ضعف‌های اقتصادی در تلاش باشند

هادوی گفت: وظیفه وزارت صمت این است که خلاء موجود در بازار، بین تولیدکنندگان و سرمایه‌داران را برای فروش محصولاتشان رفع کند.

او ادامه داد: در جامعه ما جنبه مذهبی و دینی اسلام امتیاز بسیار بالایی دارد و از قابلیت‌های آن می‌توان استفاده کرد؛ از جمله ارزش‌های بزرگی مثل تعهد، بحث‌هایی مثل وقف و حتی خمس و زکات در بحث تولید می‌توان نام برد.

هادوی افزود: در وزارت صمت تشکیلاتی به عنوان مرکز ساخت داخل ساخته شد. همچنین شخص وزیر هم برای تقویت این حوزه همت دارد؛ در اردیبهشت امسال قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی در مجلس شورای اسلامی ویرایش جدیدی خورد و به خصوص درباره حمایت از کالای ایرانی در آن بحث‌های محکم و جدی‌ مطرح شد.

معاون صنایع وزارت صمت بیان کرد: قسمت مهم در نقیصه این پویش این است که ما در یک سو سرمایه‌گذاران را داریم و در سوی دیگر تولیدکنندگان را داریم، ولی بازاری برای خرید و فروش این محصولات وجود ندارد که این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که آن را تأمین کند.

هادوی اظهار کرد: این وعده را می‌دهم که همه کسانی که در پویش همت مشارکت کردند در زمینه حضور در سامانه توان‌ایران، که برای بخش تقاضا پیش‌بینی شده فعالیت داشته باشند. این بدان معناست که وقتی دولت تقاضایی را از بازار تأمین کند باید تولیدکننده در این سامانه حضور داشته باشد. همچنین کسانی که در این همایش شرکت کردند، می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

او افزود: هدف این قانون این است که خرید‌های خارجی را به تأمین از کالای ایرانی تبدیل کند؛ تمام بحث این قانون ۲۳ ماده‌ای این است که بتوانیم نیاز‌های خودمان را در داخل کشور تأمین کنیم. البته این به معنای غنی بودن ما و نیازمند نبودن ما به خارج نیست، اما این نیاز باید به صورت هدفمند و هوشمند باشد.

معاون صنایع وزارت صنعت در ادامه گفت: کلیه دستگاه‌ها، شرکت‌ها، بنیاد‌ها، بانک‌های دولتی و حتی دانشگاه‌ها، صدا‌وسیما و لهمچنین همه شرکت‌هایی که یک عضو شرکت مدیره آن نیازمند دولت است و حتی شرکت‌های خصوصی که از صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنند همه مشمول این قانون هستند و موظف‌اند که از کالای داخلی استفاده کنند.

لزوم ثبت نام در سامانه توان‌ایران 

هادوی اظهار کرد: سامانه توان‌ایران هفته پیش نهایی شد و الان مشغول بکار است. در این سامانه تولیدکنندگان ما اطلاعاتشان را ثبت می‌کنند و تولیدکنندگانی که هنوز در این سامانه ثبت‌نام نکردند، باید نسبت به ثبت‌نام خود در این سامانه اقدام کنند تا از آن پس هرگونه خرید از خارج ابتدا در سامانه وارد شود و این سیستم به طور خودکار این ارتباط را برقرار کند و در نهایت این اتصال صورت گیرد.

او در پایان گفت: بعضی از تولیدکنندگان هنوز پروانه بهره‌وری نگرفته‌اند و باید در اسرع وقت در جهت دریافت آن اقدام کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋