🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تفکر خلاق،گام دوم جشنواره منظومه ستارگان درخشان

دبیر این جشنواره گفت: گام دوم جشنواره بزرگ "منظومه ستارگان درخشان" با برگزاری کارگاه تفکر خلاق ویژه نوجوانان برداشته شد.

محمداحمدی دبیر جشنواره منظومه ستارگان درخشان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های اخبار از اصفهان ، گفت:  جشنواره "منظومه ستارگان درخشان" که فراخوان ثبت‌نام آن آذرماه امسال منتشر شد، از سوی اداره امور فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه نوجوان و فرهنگسرای پایداری این سازمان برگزار شده و قرار است نوجوانان اصفهانی کُنشگر در زمینه آیینی و مذهبی، کسب‌وکار، مدیریت، ابداع و اختراع، رسانه، اجتماعی و مدنی، ادبیات فارسی، ورزش و تربیت‌بدنی، صنایع‌دستی، هنر‌های نمایشی، سینما و تلویزیون، موسیقی بومی و ملی، هنر‌های تجسمی و شهری و معلول کنشگر و هنرآفرین را شناسایی کند.

او ادامه داد: حالا نوبت به برداشتن گام دوم رسیده و پس از اتمام مراحل ثبت‌نام، گروه اول یعنی نوجوانانی که در زمینه صنایع‌دستی، هنر‌های نمایشی، موسیقی و هنر‌های تجسمی اعلام آمادگی کرده بودند، در کارگاهی با عنوان تفکر خلاق شرکت کردند.

دبیر جشنواره منظومه ستارگان درخشان با تأکید بر اینکه هرکس وظیفه دارد در مسئولیت خود ستاره باشد، ادامه داد: مسیر ستاره شدن از شاد کردن مردم می‌گذرد، هرکس با هر توانایی و انگیزه‌ای کوچک‌ترین قدمی برای شاد کردن مردم بردارد قطعاً ستاره است.

محمداحمدی برگزاری این جشنواره را در راستای یکی از مهم‌ترین آرمان‌های قهرمانان کشور یعنی خوشحالی، رفاه، آسایش و امنیت مردم ایران دانست.

مدرس و مشاور دوره‌های آموزش بازاریابی و کارآفرینی و مهندسی خلاقیت هم در ادامه به ارائه راهکار‌های تفکر خلاق به نوجوانان پرداخت.

ندا روشندل اظهار داشت: تصور،‌ای کاش‌ها و رویا‌هایی است که در سر می‌پرورانیم. ایده، تصور مهار شده و خلاقیت، تبدیل ایده به ایده‌های مفید، عملی و مناسب است.

به گفته او، نوآوری تبدیل ایده‌های عملی به کالا یا خدمات است و برای تبدیل کردن تصور به ایده باید از ابزار امکان‌سنجی استفاده کنیم.

این مدرس کارآفرینی و خلاقیت ادامه داد: برخی افراد در مرحله تصور متوقف می‌شوند و همیشه ترس‌هایشان برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند نه علایق‌شان.

او  افزود: اینکه کار را از کجا آغاز کنیم بسیار مهم است. نباید رویا‌های خود را رها کنیم و باید ببینیم از کدام مرحله می‌توانیم آن را آغاز کنیم و والدین باید برای رویاپردازی فرزندان خود زمینه‌سازی کنند.

روشندل بیان کرد: تغییر دادن، همانندسازی، بسط و اختراع از جمله مراحل ایجاد خلاقیت در کالا یا خدمات است و اختراع قوی‌ترین نوع خلاقیت است.

به گفته این مدرس کارآفرینی و خلاقیت، "نمی‌شود"، "نمی‌توانم" و "نمی‌گذارند" ویروس‌های کشنده ذهنی هستند که باید از آن‌ها دوری کنیم.

او تصریح کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که به جز تاریخ پربار، منابع سرشاری دارد و در جهانی زندگی می‌کنیم که آنقدر تنوع برای انسان ایجاد شده که اگر نبینیم و نشنویم و بگوییم دیگر کاری از دست ما ساخته نیست، کم‌لطفی کرده‌ایم.

روشندل تأکید کرد: که تک‌تک انسان‌ها برای انجام دادن یک رسالت پا به جهان گذاشته‌اند و این رسالت یا در سطح خانواده محقق می‌شود و یا در سطح جامعه و حتی جهان. هیچ چیز نشدنی نیست و باید راهی بیابیم یا راهی بسازیم.

ی

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋