🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

دستگیری ۱۰ شکارچی متخلف در مناطق شکار ممنوع مهاباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: در ماه گذشته ۱۰ شکارچی متخلف در مناطق شکار ممنوع این شهرستان دستگیر شدند.

سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  اخبار  از مهاباد ، گفت: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان مهاباد ۱۰ شکارچی متخلف را در مناطق حفاظت شده تالاب بین‌المللی کانی‌برازان و ارتفاعات بخش خیلفان این شهرستان  دستگیر کردند.

او با بیان اینکه شکارچیان متخلف به قصد شکار پرندگان در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» به ضلع شمالی این تالاب رفته بودند، افزود: ماموران یگان حفاظت با هوشیاری کامل طی عملیات جداگانه در مناطق و ارتفاعات این شهرستان آن‌ها را دستگیر کردند.

سخنور اضافه کرد: از این تعداد پنج شکارچی متخلف به وسیله پلیس فتا شناسایی و ۵ شکارچی دیگر در مناطق تالاب کانی برازان با همکاری جوامع محلی و هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

او با اعلام اینکه هرگونه شکار و صید در تالاب‌ها ممنوع است، اضافه کرد: از این شکارچیان متخلف ۵ قبضه اسلحه شکاری، ۸ راس خرگوش و به همراه ادوات دیگر کشف و ضبط و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: امسال هیچ‌گونه پروانه شکار خرگوش در این شهرستان صادر نشده است و ماموران یگان حفاظت با شکارچیان برخورد می‌کنند.

تالاب «کانی‌برازان» با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود؛ به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصربفرد آن این تالاب در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع و نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان‌غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋