🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

کاهش تقاضای گاز مایع با گازکشی مناطق فاقد گاز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در صورتیکه مناطق فاقد گاز، گازکشی شوند، تقاضای گاز مایع نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش گروه استان‌های اخبار از اهواز ، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان گفت: دی ماه امسال به فرمانداران استان نامه‌ای ارسال شد تا دلیل گازکشی نکردن خانوار‌هایی که علمک گاز دارند را بررسی کنند.

او افزود: پس از علت گازکشی نشدن، در صورت امکان تا اردیبهشت سال آینده به این خانوار‌ها فرصت داده شود تا برای گازکشی اقدام کنند تا هجوم مردم برای خرید گاز مایع کاهش یابد.

نظری اظهار داشت: در اهواز ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار شناسایی شده که علمک گاز جلو خانه آن‌ها وجود دارد، اما گازکشی نکرده‌اند و یا در ایذه ۲ هزار خانه شناسایی شده که علمک گاز دارند، اما گازکشی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: ممکن است خانوار‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و یا فنی امکان گازکشی را نداشته باشند.

رئیس سازمان صمت خوزستان تصریح کرد: توزیع گاز مایع در استان باید بر اساس اطلاعات خانواری انجام شود تا مردم در تامین گاز دچار مشکل نشوند.

او بیان داشت: سهمیه گاز مایع اهواز در دی امسال ۲ هزار و ۶۰۷ تن بوده در حالی که بر اساس سرانه سهمیه گاز اهواز هزار و ۴۰۰ تن است.

ایرج نظری گفت: بیشترین هدف برای توزیع گاز مایع مناطق شمالی خوزستان ازجمله شهرستان‌های اندیکا، ایذه و لالی به دلیل سرمای هوا است و در حدود چهار برابر سهمیه گاز این مناطق افزایش یافته است.

روند توزیع گاز مایع در خوزستان صحیح نیست

بهرام جباری معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز با بیان اینکه روند توزیع گاز مایع در استان صحیح نیست، گفت: شرکت‌های پخش گاز در تامین سهمیه گاز مایع تلاش می‌کنند، اما عوامل توزیع تخلف کرده و مراکز فروش، قیمت را بسیار گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه بازرسی از مراکز توزیع گاز مایع (ال پی جی) آغاز شده اظهار کرد: برای شرکت‌ها و عوامل توزیع گاز مایع متخلف پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

جباری اذعان داشت: عامل‌ها و رانندگان توزیع گاز مایع تخلف می‌کنند و امکان رصد تمامی خودرو‌های توزیع گاز مایع را در خوزستان نداریم و تا زمانی که روند توزیع مناسب سازی نشود مشکل در بخش گاز ال پی جی حل نمی‌شود.

او افزود: گاز مایع با افزایش ۴ برابری سهمیه در حال عرضه است، اما ۷۰ درصد این گاز به صورت غیرمجاز توزیع و مصرف می‌شود.

با اصلاح قیمت بنزین در آبان امسال مصرف گاز مایع به عنوان سوخت افزایش یافت و همین موضوع باعث افزایش مصرف گاز ال پی جی و افزایش قیمت این گاز و کمبود آن شد به گونه‌ای که بیشتر مراکز توزیع گاز مایع در خوزستان در آذر امسال تعطیل شدند.

با وجود افزایش سهمیه گاز مایع خوزستان، اما همچنان در بسیاری از مناطق این استان کمبود گاز و افزایش قیمت وجود دارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋