🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

افزایش مراکز یادگیری محلی سواد آموزی فارس به ۴۰ مرکز

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به افزایش تعداد مراکز یادگیری محلی از ۱۸ به ۴۰ مرکز، این اقدام را تاثیرگذار در حوزه سوادآموزی و گسترش ارائه خدمات در این زمینه دانست.

افزایش مراکز یادگیری محلی سواد آموزی فارس به ۴۰ مرکز
به گزارش گروه استان های اخبار از شیراز ، علی عسکر نجفی در کارگاه آموزشی کارشناسان سواد آموزی فارس، جایگاه این استان را در حوزه سوادآموزی خوب ارزیابی کرد و گفت: فارس در جذب بی سوادان آمار بسیار خوبی دارد و جزو استان‌های برتر به شمار می‌آید و به یمن کار‌های فرهنگی خوبی که در حوزه سوادآموزی انجام شده امروز میانگین باسوادان استان فارس نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه ترویج سواد و سواد آموزی و کاهش جمعیت بی سواد یکی از سفارشات اکید مکتب انسان ساز اسلام، توصیه ائمه اطهار و قرآن کریم است، گفت: همه این‌ها موید این است که ما باید در این نظام ارزشی بر افزایش میزان باسوادان جامعه و کاهش بی سوادی و زدودن جهل تلاش کنیم.

او با اشاره به اینکه در مراکز محلی یادگیری تعمیق سواد و آموخته‌ها و همچنین آموزش فن و مهارت، همزمان انجام می‌شود، گفت: این مراکز در مهارت آموزی، تطبیق پذیری اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی، ورود مسئولانه افراد با مسئولیت‌های مختلف در جامعه و ایجاد شوق، همکاری و حس تعاون در افراد بسیار موفق عمل کرده است.

نجفی،  تسهیل طرح شتاب بخشی به سوادآموزی در این استان را از دیگر فعالیت‌های مهم این حوزه معرفی و اضافه کرد: طرح‌های مختلفی برای شناسایی بیسوادان و کم‌سوادان اجرا شده است، گروه‌های هدف شناسایی شده‌اند و برای آموزش به آنان گام‌هایی برداشته‌ایم.

او افزود: بر اساس شناسایی انجام شده، طرح شتاب بخشی به سواد آموزی در شهرستان‌های قیر و کارزین، کوار، زرین دشت، رستم و فراشبند اجرایی شده است و در کنار آن به صورت ویژه عشایر را هم تحت پوشش قرار داده‌ایم.

نجفی اقدامات انجام شده در جذب اولیای بی سواد دانش آموزان استان فارس را ارزشمند دانست و با بیان اینکه تعداد جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی هم در استان فارس زیاد بوده است، گفت: حضور استاندار، معاون سیاسی اجتماعی و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران در جلسات مختلف در بحث سوادآموزی شاخص بسیار خوبی است.

نجفی به مشارکت و هم افزایی دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه کار برون سپاری به ۴۰ تشکل براساس قوانین و چارچوب‌های موجود انجام شده است، اضافه کرد: از ظرفیت سازمان‌هایی نظیر بهزیستی، کمیته امداد، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه‌ها و پتانسیل‌های تشکل‌ها نیز در بحث سواد آموزی بهره برده‌ایم.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋