🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۸ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

نشست توجیهی خادمیاران فارس با مدیر کانون های خدمت رضوی آستان قدس رضوی

نشست توجیهی مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با خادمیاران استان فارس در این استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از شیراز ، این نشست تخصصی در حرم مطهر شاهچراغ(علیه‌السلام) شیراز با حضور علی ‌اکبر عصارنی مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی و رابطان شهرستان‌‌ها و مناطق شیراز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شد.

در این مراسم، دبیر کانون‌های خدمت رضوی فارس با توضیح اجمالی شرایط کلان آستان قدس رضوی برای ساماندهی خادمیاران در استان‌ها به تقسیم‌بندی شهرستان‌های استان فارس به سه دسته بر اساس عملکرد خادمیاران پرداخت.

جابر مهدیار دبیر کانون های خدمت رضوی استان فارس، گفت: بر این اساس سه شهرستان جهرم، داراب و لامرد و منطقه هشت از شیراز در رتبه یک قرار دارند یعنی کار این سه شهرستان  در رتبه دوم ۱۴ شهرستان قرار دارند که کار آن‌ها خوب بوده اما ثبت سوابق ضعیف است و بالاخره در رتبه سوم  ۹ شهرستان قرار دارند که باید تلاش بیشتری کنند تا اقدامات موثرتری انجام شود و سوابق خود را به ثبت برسانند.

عصارنیا مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، بیان کرد: تولیت محترم آستان قدس رضوی که در جریان سیل  استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان حضور داشت و شاهد فعالیت ارزنده خادمیاران رضوی در آن مناطق بود که طبق نظر ایشان، هدف از تشکیل چنین جلساتی، افزایش تعداد خادمیاران رضوی و متعاقب آن افزایش خدمت رضوی در سراسر کشور است.

او، تصریح کرد: به این صورت، اگر  سال آینده به این استان مراجعه کنیم، باید هر شهرستان و مسئول کانون‌های خدمت رضوی آن‌ها، یک هزار خادمیار رضوی جدید را معرفی کرده باشند زیرا هدف، آماده کردن فرصتی برای خادمان و خادمیاران رضوی است تا به محرومان خدمات رسانی کنند.

عصارنیا، ادامه داد: تولیت سابق آستان قدس رضوی، سه مقوله توسعه خادم‌، توسعه خدمت و توسعه مخدوم را عنوان داشت که هم اکنون توسعه خادم را مد نظر است که در این رابطه باید خادمیاران در شهرستان‌ها هویت جمعی را به خود بگیرند‌.

مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی، افزود: حرکت خادمیاری دو بال دارد، یک بال جنبه تشکیلاتی و ساختاری آن است و بال دوم، جنبه خدماتی آن را شامل می‌شود. بر این اساس باید در بحث اول هر شهرستان ۵ خادمیار ستادی داشته باشد. این افراد شامل معاون خادمیاری، معاون کانون‌های خدمت رضوی‌، خادمیار روابط عمومی‌، خادمیار مالی و خادمیار بازرسی هستند‌.

او، اضافه کرد: در موضوع دوم هر یک از شهرستان‌ها باید حداقل دو کانون عمومی فعال و ۵ کانون تخصصی فعال داشته باشند‌ و در بحث سوم نیز مسئله ثبت گزارش‌های کانون‌ها مطرح می‌شود که به این ترتیب، جذب خادمیار بر اساس ثبت فعالیت کانون‌ها است و بر این اساس هر ۶ ماه سهمیه‌ها را اعلام می شود.

عصارنیا، موضوعاتی مانند ارتباط با تعیین تکلیف خادمیاران غیر فعال که در سابق ثبت‌نام کرده‌اند‌، تقویت نذورات به صورت اختصاصی‌، روابط عمومی در هر شهرستان و چهارشنبه‌های امام رضایی مطرح کرد و در پایان تاکید کرد باید در آخر هر هفته یک حرکت امام رضایی در هر شهرستان انجام و درباره آن اطلاع‌ رسانی شود.

در پایان این نشست، احکام صادره برای ۷ شهرستان جدید‌التاسیس توزیع شد و از زحمات مسئولین کانون‌های خادمیاری سه شهرستان جهرم‌، داراب و لامرد و منطقه هشت شیراز با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد‌.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋