🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

رشد چشمگیر سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد ۶۴ درصدی سواد مهمترین شاخص‌ های عملکردی در استان است.

به گزارش گروه استان های  اخبار  از یاسوج ، هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۳۵۵ میزان باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۲۸ و ۸۶ صدم درصد بود که در سرشماری سال ۹۵ به ۹۲ و هفت دهم رسید که رشدی بیش از ۶۴ درصد را نشان می‌دهد.

 

زارع پور افزود: رشد باسوادی زنان در گروه هدف ۷۴ درصد و در بخش مردان نیز ۵۵ درصد است.


او بیان کرد: بر اساس آخرین سرشماری باسوادی مردان ۹۶ و یک دهم برابر میانگین کشوری و زنان نیز ۸۹ و چهار دهم و ۴ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در این سرشماری ۳۴ هزار نفر در خود اظهاری بیسواد اعلام شده که بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر شناسایی و زیر پوشش قرار گرفت.

 

زارع پور بیان کرد: توسعه کلاس‌های درس در همه روستا‌ها و مناطق عشایری، ایجاد خوابگاه‌های شبانه روزی و اجرای طرح‌های کلاسی و فرد به فرد سوادآموزی باعث ارتقاء میزان سواد در کهگیلویه و بویراحمد پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.


او افزود: از جمعیت حدود ۱۸۶ هزار نفری بالای ۶ سال در استان در سال ۱۳۵۵ حدود ۳۱ درصد باسواد بودند و باسوادی زنان تنها ۱۸ درصد بود که هم اکنون به بیش از ۸۳ درصد رسیده است.

 

حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هم اکنون فعالیت‌های سواد آموزی علاوه بر آموزش سواد پایه در بخش‌های آموزش رایانه، مهارت آموزی و آموزش شغلی در مراکز یادگیری محلی و طرح‌های مکمل و مسابقات انجام می‌شود.

 

خواهش نیک افزود: طرح نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی، طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایرونشست‌های کتابخوانی نیز در حال اجراست.

 

او بیان کرد: حجم ابلاغی امسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در سه دوره سواد آموزی انتقال و تحکیم است.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋