🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۳۰۹ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه در آذربایجان شرقی

۳۰۹ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:امسال حدود ۳۰۹ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه وجود داشته است و تقاضا‌های جدید در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران  جوان  از تبریز ، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در جلسه آخرین یافته‌های تحقیقاتی کشت گلخانه‌ای در ارتباط با پیشرفت تکنولوژی کشاورزی گفت: امروزه کارشناسان فنی و متخصص با تغییر در فرآیند‌های تولید محصولات کشاورزی می‌توانند باعث افزایش عملکرد در واحد سطح، بهره وری و بازار پسندی محصول شوند.

او افزود: اگر تغییری در روش‌های تولید محصول به وجود آمده است به خاطر تغییر نگرش کشاورزان و درک ظرفیت بیش از پیش زمین‌های کشاورزی بوده و کشاورزان با داشتن سال‌ها تجربه متوجه شده اند که روش‌های جدید و علمی می‌تواند در تولید بیشتر و افزایش بهره وری موثر باشد.

فتحی به پیشرفت تکنولوژی در احداث و فرآیند تولید محصولات در گلخانه‌ها اشاره کرد و گفت: گلخانه‌ها در طول چند سال اخیر با پیشرفت و تحولی عظیمی در تولید و بهره وری مواجه شده اند و سرمایه گذاری در این بخش نسبت به سایر بخش‌های کشاورزی افزایش یافته است و سرمایه گذاران به دنبال استفاده از روش‌های نوین همراه با تکنولوژی برای تولید بیشتر محصول با افزایش عملکرد در واحد سطح هستند.

او به کیفیت محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: در بازار رقابتی امروز مسلماً باید کیفیت محصول به گونه‌ای باشد که محصول تولید شده جایی در ویترین بازار داشته باشد و مشتری تمایل به خرید محصولی دارد که کیفیت بالاتری داشته باشد.

او به ترویجی بودن ساختار جهادکشاورزی تاکید کرد و گفت: همکاران جهادکشاورزی با آموزش‌ها و ترویج روش‌های جدید و انتقال اطلاعات به کشاورزان و سرمایه گذاران توانسته اند در تغییر نگرش کشاورزان نسبت به روش‌های تولید محصول و نمایش بازدهی و کارآیی دستگاه‌ها و سیستم‌های جدید برای استفاده سرمایه گذاران کار ارزشمندی انجام داده و تاثیر مستقیم در کیفیت محصولات کشاورزی و بهره وری آن داشته باشند.

فتحی به توسعه تولید محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۳۰۹ هکتار تقاضا برای احداث گلخانه وجود داشته و تقاضا‌های جدید در حال بررسی است و تنوع محصولات گلخانه‌ای می‌تواند در بهبود بازار محصولات کشاورزی تاثیرگذار باشد.

او افزود: احداث گلخانه‌ها در هر مقیاسی در داخل شهرک‌های کشاورزی امکان پذیر بوده و جهادکشاورزی از سرمایه گذاران در این بخش استقبال می‌کند در صورتی که سرمایه گذار شرایط مورد تایید را داشته باشد مجوز احداث و بهره برداری داده می‌شود.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋