🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گمرک مقصر تغییر HS کد های ممنوعه نیست

لطیفی گفت: در مواقعی شاهد تغییر HS کد‌هایی هستیم که واردات کالای مربوطه ممنوع است و گمرک در این مورد هیچ مسئولیتی ندارد.

محمدرضا لطیفی سخنگوی گمرک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی اخبار ، در خصوص تغییر HS کد‌ها اظهار کرد: از زمانی که تعداد زیادی از کالا‌ها در فهرست ممنوعیت واردات وزارت صمت قرار گرفتند، برخی متخلفان اقدام به واردات این کالا‌های ممنوعه با تغییر HS کد آن‌ها کردند.

او افزود: در گمرک ایران منکر این رخداد نیستیم و متاسفانه افراد سودجویی هستند که نسبت به این تخلف اقدام می‌کنند و آن طور که در آمار واردات گمرک نیز مشاهده می‌کنیم سالانه حجم زیادی از این کالا‌های ممنوعه وارد کشور می‌شوند.سخنگوی گمرک ایران بیان کرد: بررسی HS کد‌ها بر عهده وزارت صمت است و این وزارت خانه تمامی کد‌ها و ممنوعیت واردات‌ را به گمرک ارسال کرده است و گمرک تنها وظیفه اجرای مصوبه‌های وزارت صمت را دارد.

لطیفی ادامه داد: حدود ۳۰ ناظر بر کالا‌های وارد شده نظارت می‌کنند به عنوان مثال برای واردات مواد غذایی سازمان‌هایی همچون غذا و دارو، سازمان حفظ نباتات و وزارت بهداشت بر آن‌ها نظارت می‌کنند و گمرک تنها در صورت اجازه وزارت صمت کالا را ترخیص می‌کند.

او در پایان ابراز کرد: آخرین آمار گمرک ایران در خصوص صادرات و واردات تمامی کالا‌ها با جزئیات برای ۸ ماه نخست امسال منتشر شده و در دسترس عموم در سامانه گمرک ایران قرار گرفته است.

 

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋