🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

توسعه نامتوازن در استان کرمان

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: یکی از موضوعاتی که استان کرمان از آن رنج می‌برد، توسعه نامتوازن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، حسین مهرابی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در نشست فصلی مدیران کمیته امداد استان کرمان ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) ابراز امیدواری کرد: به برکت این ایام، بتوانیم قدم‌های خوبی برای حل مشکلات مردم برداریم.

او با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که استان کرمان از آن رنج می‌برد توسعه نامتوازن است، افزود: این توسعه نامتوازن در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای، شغلی، ساختاری و... وجود دارد.

مهرابی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه دولت‌ها با آن مواجه هستند، این است که افزایش نابرابری‌ها منجر به افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود و در این راه کمیته امداد گام‌های بزرگی برداشته و با نابرابری‌های اقتصادی و به تبع آن نابرابری‌های اجتماعی در جامعه به خوبی مبارزه کرده است.

او با اشاره به اینکه گاهی اوقات، انتقاد‌هایی بر کمیته امداد وارد می‌شود که چرا درصد و فراوانی جامعه تحت پوشش در حال افزایش است، بیان کرد: سیل ورودی‌ها به کمیته امداد بسیار زیاد است و این عامل باعث افزایش آمار بالای مددجویان تحت حمایت شده است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه اثر تخریب نابرابری‌ها در جامعه باید کاهش پیدا کند، گفت: کمیته امداد به خوبی در این زمینه عمل کرده است.

مهرابی خطاب به مدیران کمیته امداد افزود: فلسفه کاری که شما امدادگران کمیته امداد انجام می‌دهید، باقیات صالحات است که ماندگار می‌شود.

او تصریح کرد: وقتی نابرابری در جامعه افزایش پیدا کند به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش می‌یابد و باعث تحمیل هزینه‌های غیرمستقیم بر جامعه می‌شود و بر سرمایه‌ها و توسعه اجتماعی لطمه وارد می‌کند.

مهرابی با اشاره به اینکه ارزش کار امدادگران کمیته امداد قابل درک است، بیان داشت: کمیته امداد استان کرمان در بحث اشتغال و محرومان جزو استان‌هایی است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

او گفت: با توجه با عملکرد خوب کمیته امداد در بحث اشتعال، در استان به دنبال این هستیم که کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که یکی از کارگروه‌های مهم در استانداری است را با محوریت کمیته امداد برگزار کنیم.

مهرابی از اجرای طرح زنجیره ارزش به منظور فراهم کردن زمینه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در استان خبر داد و افزود: موضوعی که در برنامه اشتغال استان دنبال می‌شود، تکمیل زنجیره ارزش است که به دنبال حل این خلاء‌ها هستیم که با بهره گیری از نظرات کارشناسی دقیق‌تر در حوزه‌های شهرستانی، می‌توان خلاء‌ها را شناسایی و برطرف کرد.

مهرابی تصریح کرد: می‌توان از مددجویان کمیته امداد، برای تکمیل این زنجیره بهره گرفت.

او از آمادگی معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان برای همکاری با کمیته امداد در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال و توانمندسازی محرومان خبر داد.

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این نشست گفت: در شرایط فعلی نقش کمیته امداد یک نقش حیاتی در جامعه است و خیلی افراد در جامعه هستند که جزء کمیته امداد هیچ مرجع و پناهگاهی ندارند.

او افزود: در این شرایط جنگ اقتصادی رمز موفقیت و پیروزی جامعه تولید است.

صادقی به نقش مهم کمیته امداد در اقتصاد استان کرمان اشاره کرد و افزود: سالانه محصولات زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله دامپروری، کشاورزی و... به همت مددجویان کمیته امداد تولید می‌شود.

صادقی بر تشکیل کارگروه خیران به منظور استفاده از ظرفیت خیران برای اشتغال و توانمندساز‌ی محرومان تاکید کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف برای اشتغال، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان و محرومان خبر داد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋