🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

پرواز پهپادهای کشاورزی بر فراز مزارع ساوجبلاغ رتبه نخست تولیدات کشاورزی البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرزگفت: پایش  هوایی پس از هماهنگی لازم  به زودی  در شهرستان ساوجبلاغ به اجرا در می آید

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از البرز ، ایرج الماسی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرز روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: پایش  هوایی پس از هماهنگی لازم  به زودی  در شهرستان ساوجبلاغ به اجرا در می آید تا از این طریق تغییرات تا سطح یک متر مربع شناسایی و قبل از هرگونه اقدام از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ البرز با اشاره به این که آمایش سرزمینی و کاداستر اراضی کشاورزی را رکن اصلی برنامه‌ریزی وزارت کشاورزی دانست، افزود: طرح آمایش سرزمینی موجب شناسایی زمین‌های با قابلیت کشاورزی، صنعتی و یا مسکونی خواهد شد .

الماسی گفت: برهمین اساس  نوع کاربری، قابلیت و ظرفیت اراضی مشخص و تعیین می شود و به عنوان سند معتبر شناخته خواهد تا به زمین‌های خاص آسیبی وارد نشود.

او افزود : شهرستان ساوجبلاغ با داشتن  ۶۰ درصد تولید کنندگان برتر ملی و ۴۶ درصد تولیدکنندگان برتر استانی  در بخش کشاورزی رتبه نخست  البرز را به خود اختصاص داده است. 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت:  تولید محصولات آلو قطره طلا به میزان ۷۳ تن در هکتار، آلوی شابلون ۶۴ تن در هکتار، گیلاس ۹۸ تن در هکتار و پیاز بیش از ۲۰۰ تن در هکتار به ثبت رکورد استانی رسیده است.

الماسی افزود: شهرستان ساوجبلاغ در سطح کشت ۸.۵  هکتار با تولید بیش از ۹ میلیون شاخه گل رز و کشت میوه گرمسیری پاپایا(خربزه درختی) و درخت لیمو ترش در گلخانه در سطح البرز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

او افزود: توسعه گلخانه های شهرستان ساوجبلاغ در سطح ۲۰ هزار و ۷۲۰ متر مربع است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: این اداره امسال  ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال خود را اجرایی و تحقق بخشیده است.

الماسی با اشاره به گزارش عملکرد جهادکشاورزی شهرستان ساوجبلاغ افزود: شماره گذاری ۹۰ درصد ناوگان مکانیزاسیون، اجرای روش های نوین آبیاری در سطح  بیش از ۵۵۰ هکتار،  لایروبی قنوات به میزان ۶ هزارو ۵۰۰ متر ، اجرای لوله گذاری به میزان  پنج هزار متر  از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: هویت گذاری دام به تعداد ۲۶ هزار راس به منظور جلوگیری از قاچاق دام و رفع تداخلات اراضی ملی با مستثنیات در سطح ۱۱ هزار هکتاررسیده است.

الماسی افزود: برای نخستین بار در استان البرز طرح ملی مدیریت مشارکتی در باغات سرخاب ساوجبلاغ به منظور افزایش تولید و کاهش سموم و طرح پایلوت پرورش کرم ابریشم ویژه زنان روستایی در روستای شلمزار اجرایی شده است.

او گفت: شهرستان ساوجبلاغ حدود ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که بخشی از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان طی سال های گذشته آماج ساخت وسازهای غیر مجاز قرار گرفته است.

ر  .ن

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋