🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

آغاز عملیات اجرایی چهار طرح ملی کرمانشاه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در انتظار ورود به کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح ملی استان تا پیش از خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت : این طرح‌ها در مدت کوتاهی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه را وارد استان و بیش از ۱۰۰ هزار شغل در منطقه ایجاد می‌کنند.

به گزارش  گروه استان‌های اخبار از کرمانشاه ، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : با توجه به استعداد‌های استان در زمینه احداث پتروشیمی و پالایشگاه و ظرفیت‌های خوب کرمانشاه در حوزه میدان گازی، پس از جلسات متعدد مدیریت ارشد استان با وزیر نفت، زنگنه تیمی را به سرپرستی مشاور خود به استان اعزام کرد تا مطالعات اولیه طرح احداث پتروشیمی و پالایشگاه گازی کرمانشاه انجام شود.

او گفت : این تیم با بررسی‌های زمین شناسی ۲ میدان گازی را در منطقه شناسایی کرد؛ با توجه به اینکه یکی از این میادین گازی، بیشتر خارج از محدوده استان کرمانشاه قرار داشت ما به دنبال میدان گازی دیگر رفتیم که بین شهرستان‌های گیلانغرب و سرپل ذهاب در منطقه گورسفید قرار دارد.

 او افزود: پس از این بررسی ها، وزیر اسبق وزارت رفاه به عنوان مدیر مطالعات پروژه و دانشگاه شهید بهشتی عنوان مشاوره مطالعات پروژه احداث پتروشیمی و پالایشگاه گازی کرمانشاه انتخاب شدند.

استاندار کرمانشاه افزود: توافق شده که تا حدود ۲ ماه دیگر کار مطالعاتی این پروژه تکمیل و ارائه شود سپس وزارت نفت پشتیبانی و تدارکات لازم در منطقه گورسفید را انجام خواهد داد.

او با بیان اینکه مجموعه سرمایه گذاری وزارت نفت برای پتروشیمی و پالایشگاه گازی کرمانشاه ۲ میلیارد دلار است، ادامه داد: یک میلیارد دلار برای پتروشیمی و یک میلیارد دلار برای پالایشگاه هزینه خواهد شد.

بازوند این میزان سرمایه گذاری را معادل ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دانست که می‌تواند حدود ۹۰ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد کند.

او این ۲ پروژه بزرگ را در قالب یک طرح پتروپالایش توصیف کرد و گفت: بخش پالایشگاه در منطقه گورسفید و پتروشیمی هم احتمالاً در حوالی پادگان ابوذر جانمایی می‌شود.

 استاندار کرمانشاه افزود: سهام پترو پالایش گازی و پتروشیمی اسلام آبادغرب به صورت کامل متعلق به وزارت نفت است و این وزارتخانه تمام سرمایه لازم برای احداث این طرح‌ها را تامین خواهد کرد و حتی یک ریال از آن متعلق به بخش خصوصی نخواهد بود.

بازوند درباره آخرین وضعیت احداث پالایشگاه آناهیتا گفت: ۶۵ درصد از سهام این پالایشگاه متعلق به قرارگاه خاتم الانبیا است و ۳۵ درصد دیگر در اختیار شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی وزارت نفت قرار دارد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب گفت: این طرح هم اکنون در مرحله تسطیح زمین محل پروژه قرار دارد و به زودی مناقصه قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا) آن نیز برگزار می‌شود.

او درباره میزان سرمایه گذاری برای احداث پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این طرح با ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود هفت هزار میلیارد تومان و با نرخ ارز آزاد حدود ۲۲ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود که زمینه ساز یک تحول اقتصادی در منطقه است.

 بازوند افزود: بهره برداری از پتروشیمی اسلام آبادغرب می‌تواند کل مشکل بیکاری این شهرستان را که یک معضل قدیمی است، حل کند.

بازوند گفت: عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آبادغرب آغاز شده و سه پروژه دیگر هم تا پیش از خرداد ماه سال آینده وارد مرحله اجرایی خواهند شد.

آنچنان که مدیریت ارشد استان کرمانشاه افزود: پتروشیمی اسلام آبادغرب و پالایشگاه آناهیتا باید طی سه سال به بهره‌برداری برسند، اما زمان بهره برداری طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاه گازی پس از پایان مطالعات اولیه اجرای طرح مشخص می‌شود.

استاندار کرمانشاه از تشکیل یک ستاد در استان کرمانشاه برای پیگیری احداث و رفع موانع و مشکلات این چهار پروژه ملی خبر داد و ادامه داد: این ستاد پیشنهاد ما به وزیر نفت بود که با تایید زنگنه تشکیل شده و هر ۱۵ روز یکبار در استانداری کرمانشاه تشکیل می‌شود و در آن گزارش لازم درباره پیشرفت و موانع این چهار پروژه بزرگ ارائه و پیگیری می‌شود.

 بازوند افزود: تعدادی از اساتید دانشگاه، جمعی از فعالان بخش خصوصی و مسئولان ارشد استان از اعضای ستاد پیگیری اجرا و رفع موانع احداث چهار پروژه پتروپالایشگاه گازی، پتروشیمی اسلام‌آبادغرب و پالایشگاه آناهیتا هستند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به سند جامع اشتغال استان کرمانشاه گفت: طبق این سند تا پایان سال ۱۴۰۰ باید نرخ بیکاری استان به نرخ میانگین کشوری برسد، اما به اعتقاد من با اجرای این چهار پروژه ملی حتی می‌توانیم نرخ بیکاری را به کمتر از میانگین کشوری برسانیم.

بازوند گفت: اگر این پروژه‌ها در مورد مقرر به نتیجه و بهره برداری برسند، می‌توان گفت که دولت توانسته است عقب ماندگی استان کرمانشاه در نتیجه جنگ تحمیلی را جبران کند به ویژه اینکه بحران بزرگ زلزله که می‌توانست یک چالش جدی برای استان و کشور باشد، با حمایت ویژه دولت منجر به توسعه و پیشرفت استان شد و دولت ثابت کرد که در بحران‌ها می‌تواند فرصت سازی‌های خوبی انجام دهد .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋