به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی اخبار ، اولین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه با نمایش دو فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته کاوه صباغ زاده و «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی به اتمام رسید.
تحکیم خانواده اصل زندگی است
فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» در فضایی با لوکیشنهای رنگی و زیبا تعریف میشود. حرف اصلی این اثر حفظ تحکیم خانواده، تفاهم در زندگی و بیان عشق است اصولی که در دنیای فعلی ما تا حد زیادی کمرنگ شده است.
نکتهای که در این فیلم اذیت کننده میشود کشدار بودن آن و قوام نگرفتن عشق و قصه و رابطه هاست که خام میماند و مخاطب را راضی نمیکند.
جسارت کاوه صباغ زاده در تولید فیلمی با موضوع و قصهای متفاوت با آن چیزی که در سالهای اخیر در سینما میبینیم قابل تحسین است چنانچه این کار را در «ایتالیا ایتالیا» اعمال کرد و البته بهتر از اینجا در راضی نگه داشتن مخاطب جواب گرفت.
+چه کسی گناهکار بود؟
فیلم سینمایی «بی همه چیز» قصه رابطهای نافرجام را روایت میکند و در دل قصه، چندگانگی رفتار مردم در مواجهه با آدمها و شرایط موجود را نیز به تصویر میکشد. این اثر اقتباسی از نمایشنامه معروف «ملاقات با بانوی سالخورده» است.
فضاسازی، گریم و هدایت هنروران که انصافاً خوش درخشیدند و فیلمنامه بیشتر از هر چیز دیگری در این فیلم به چشم میخورد؛ البته که تلاش باران کوثری برای رسیدن به نقشی متفاوت قابل دفاع خواهد بود.
محسن قرایی فضایی کاملا متفاوت و سخت را به نسبت فیلمهای قبلی خود تجربه کرده که میتوان از آن به عنوان فیلمی متفاوت به نسبت آثار تولید شده در سینمای ایران یاد کرد.
از فیلمها که بگذریم، رعایت شیوهنامههای بهداشتی در سالن سینما و نشست پرسش و پاسخ مشهود بود؛ اما برخی بیرون از سالن این مسائل را رعایت نمیکردند. در کل میتوان گفت روز اول فضای برج میلاد در جشنواره فیلم فجر کم حاشیه و آرام گذشت و مهمترین مهمانی که در آن حضور یافت، عادل فردوسی پور بود.
پاسخ ها