🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

۸۲۵ هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند

به گزارش  گروه استان های اخبار  از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در مراسم محوری گلبانگ انقلاب که در کانون شهید مسلم کیخا زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب تربیت دانش آموزان توانمند، ماهر، فکور و انقلابی مهمترین وظیفه آموزش وپرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: جمعیت دانش آموزی این استان ابتدای پیروزی انقلاب ۱۱۴ هزار نفر بود اما هم‌اینک ۸۲۵ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

او افزود: دهه مبارک فجر تجلی شکوهمند حماسه فریاد خدا خواهی، معنویت، آزادی و استقلال است که ندای انقلاب اسلامی را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت الهی و دینی در بسیاری از شاخص‌های توسعه رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل از انقلاب را در گوشه و کنار کشور شاهد هستیم.

او  به مقایسه شاخص‌های فعلی آموزشی در سیستان و بلوچستان با قبل از انقلاب پرداخت و گفت: در سال ۵۷ تعداد مدارس استان هزار و ۱۵۳ مدرسه بود اما هم‌اینک هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در این استان وجود دارد.

رخشانی تصریح کرد:۶ هزار و ۲۴۷ نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال ۵۷ مشغول به فعالیت بودند اما این آمار هم‌اینک به ۴۱ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است.

او تصریح کرد: آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال ۵۷ تنها هفت اداره داشت اما هم‌اینک به ۳۳ اداره آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان دایر است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم‌اینک ۲۳۳ هنرستان در استان فعال است، گفت: در سال ۵۷ تعداد هنرستان‌های این استان ۱۱ مورد بود.

او  به رشد شاخص‌های ورزشی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب چهار سالن ورزشی در این استان وجود داشت اما هم‌اینک ۱۴۵ سالن ورزشی و ۴۷ پروژه در دست ساخت در استان وجود دارد.

رخشانی ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ زمین چمن و هنرستان تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان وجود نداشت اما هم‌اینک دانش‌آموزان این استان از ۹ زمین چمن و ۱۰ هنرستان تربیت بدنی برخوردار هستند، ضمن اینکه ۴۴ زمین ورزش دیگر و ۲ هنرستان تربیت بدنی دیگر نیز در دست ساخت است.

او  خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب تنها سه مربی پرورشی در سیستان و بلوچستان فعالیت داشتند اما هم‌اینک ۲ هزار و ۶۰۰ معاون، مربی و مشاور در حوزه پرورشی در این استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران تمامی همکاران ساعی و خوش فکر ما در اقصی نقاط این استان پهناور نهایت سعی و تلاش خود را می‌کنند تا بستر مناسبی را برای تعلیم و تربیت دانش آموزان در عرصه های مختلف فراهم کنند.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋