🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

گلها هم به دلیل کرونا مهجور مانده اند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم متاسفانه بازار فروش گل با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  اخبار  از کرمان ، عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه سن گلخانه‌های تولید گل در استان کرمان بین هشت تا ۱۰ سال است، گفت: طی امسال با توجه به خسارت شیوع کرونا که بیشتر شامل بازار گل می‌شود، استقبال مناسبی از کشت گل انجام نگرفته است.

او افزود: امسال سطحی معادل یک هکتار به گلخانه‌های گل رز استان افزوده شد که یک میلیون گل شاخه بریده نیز بر تولید افزوده شده است.

سعیدی تصریح کرد: شهرستان زرند بیشترین سطح زیر کشت گلخانه‌های تولید گل رز را در سطحی معادل ۱۰ هکتار و تولید ۱۰ میلیون گل شاخه بریده  دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از جمله مشکلات در مسیر تولید گل را بالا رفتن هزینه‌های تولید گل، نهاده‌های کشاورزی، بالا رفتن قیمت سازه‌های گلخانه ای، استقبال نکردن از خرید گل و  نبود تشکل منسجم و هماهنگ بین گلخانه داران دانست و افزود:  با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم متاسفانه بازار فروش گل با مشکل مواجه شده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه تشکیل اتحادیه گلخانه داران آینده روشنی را در انتظار صنعت پرورش گل این استان قرار می‌دهد گفت: ۳۰ واحد گلخانه تولید گل شاخه بریده در سطح ۱۴ هکتار، حدود ۱۴ میلیون گل شاخه بریده را سالانه  تولید می‌کند.

اوبا اشاره به اینکه به دلیل شرایط اقتصادی موجود تسهیلاتی با نرخ سود مناسب در اختیار بهره برداران قرار گرفت، اظهار داشت: همچنین در ارتباط با سایر مشکلات جلسات تشکیل اتحادیه گلخانه داران در سطح این استان در حال انجام و پیگیری است و در شهرستان زرند که عمده کشت ها‌ی گل شاخه بریده تولید می‌شود تعاونی گلخانه داران تشکیل شده و پایانه گل با تسهیلاتی که در اختیار یکی از گلخانه داران قرار گرفته، احداث شده است که نقش بسزایی در تسهیل روند فروش بسته بندی محصولات مذکور را بر عهده دارد.

سعیدی، ترغیب بهره برداران برای اجرای کشت‌های گلخانه‌ای نسبت به بازدید از گلخانه‌های پیشرفته در سطح استان و کشور، بروشور‌ها و ترویجی، جلسات آموزشی متعدد و دعوت از گلخانه داران پیشرو استانی و کشوری در این جلسات و انتقال تجربیات در این زمینه، تهیه فیلم‌های آموزشی، ارائه تسهیلات با نرخ بازده مناسب و مدت بازپرداخت طولانی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا دانست.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋