🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

بارش در اکثر استان ها کمتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش از ابتدای سال آبی در اکثر استان‌ها کمتر از نرمال بوده است.

بارش در اکثر استان‌ها کمتر از نرمال است/ کمبود بارش در برخی استان‌ها به بالای ۸۰ درصد می‌رسد/پیش بینی دمای بیش از نرمال در ماه‌های آتی

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی اخبار ،   با اشاره به اینکه بارش در اکثر استان ها کمتر از نرمال است، اظهار کرد: مدل های اقلیمی نشان می دهد که بارش در اکثر استان ها همچون کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب فارس کمتر از نرمال است. همچنین در برخی استان ها کمبود بارش نسبت به دوره بلندمدت به بالای ۸۰ درصد می رسد.

وی افزود: طی ۲ هفته آینده با عبور ۲ موج از شمال غرب، بارش هایی در دامنه های زاگرس در غرب، شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های البرز انتظار می رود.

وظیفه ادامه داد: طی ۲ هفته آینده در کل کشور شرایط بی هنجاری یا ناهنجاری بارش خواهیم داشت.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه در جنوب و نیمه شرقی بارش نداریم، بیان کرد: در هفته اول اسفند، شاخص های بزرگ مقیاس نشان می دهد که گردش اقیانوس هند در ماه بهمن چندان مناسب نیست که با این وجود انتقال رطوبت بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه بارش ها در جنوب و جنوب شرق کمتر از نرمال است، گفت: در هفته اول و دوم، شرایط بارش نسبت به دوره بلندمدت در حد نرمال است و در بازه بلندمدت ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت به احتمال زیاد بارش ها کمتر از مقادیر بلندمدت است.

به گفته وظیفه، با توجه به کمبود بارش هایی که داشتیم، حداقل در برخی قسمت های نیمه شرقی و جنوب کشور به طور قابل ملاحظه ای بارش ها کمتر از مقادیر بلندمدت است.

رئیس مرکز خشکسالی میزان دما از ابتدای سال آبی تاکنون را نرمال دانست و گفت: مدل ها نشان می دهد که در نیمه شرقی بارش ها کمی کمتر از نرمال و نیمه غربی کمی بالاتر از نرمال بوده است و در ماه های پیش رو دما بیش از نرمال خواهد بود.

این مقام‌مسئول ادامه داد: بالا بودن دما نسبت به نرمال، سرعت ذوب برف در زمستان را افزایش می دهد و از طرفی در ماه های دی و بهمن  در جنوب و جنوب شرق بارندگی قابل ملاحظه نیست که همین امر موجب شده میزان برف در ارتفاعات کمتر از نرمال باشد.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان تصریح کرد: ذخیره برف در بهار و تابستان باعث افزایش سطح دبی رودخانه ها می شود که در این فصل بارش ها عمدتا برف است و کمبود برف اثر منفی در جریان آب رودخانه ها می‌گذارد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋